17:17 04 / 06 /1404
سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با آناتک:

تلاش داریم استارت‌آپ‌های صنایع خلاق را به بازار واقعی متصل کنیم

تلاش داریم استارت‌آپ‌های صنایع خلاق را به بازار واقعی متصل کنیم
ایمانی‌خوشخو در گفت‌وگو با آناتک با اشاره به نقش حمایتی نهادهای فرهنگی گفت: هدف ما این است که استعدادهای خلاق در استارت‌آپ‌ها صرفاً در مرحله ایده باقی نمانند، بلکه با اتصال به بازار واقعی، مسیر تولید و عرضه حرفه‌ای را طی کنند.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ پارک‌های تخصصی علوم و فناوری‌های نرم، به عنوان زیست‌بوم رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، نقش مهمی در تقویت صنایع فرهنگی و دیجیتال دارند. در گفت‌و‌گو بامحمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک و سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ، اقدامات عملی این پارک و برنامه‌های آن برای ارتقای دسترسی استارتاپ‌ها به سرمایه و امکانات بررسی شد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم چه اقداماتی عملی برای توسعه کارآفرینی دیجیتال و ترویج صنایع فرهنگی انجام داده است؟

نزدیک به ۱۴۰ شرکت در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم که نخستین و تنها پارک تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های نرم است، فعالیت می‌کنند. عمده افراد فعال در این شرکت‌ها میانگین سنی حدود ۳۰ سال دارند و در همه حوزه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند. تمرکز ما بر رشته‌های علوم انسانی، فناوری اطلاعات، فیلم، موسیقی، گردشگری و دیگر رشته‌های فرهنگی است. این پارک توانسته بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان به فرهنگ و صنایع فرهنگی را تحت پوشش قرار دهد، از طریق استارتاپ‌ها جمع بیشتری را درگیر کند و با ارائه آموزش‌های تخصصی، مسیر توسعه این حوزه‌ها را هموار سازد.

آیا برنامه‌ای برای بهبود دسترسی به سرمایه و امکانات برای استارتاپ‌های خلاق دارید؟

وقتی افراد مستعد در استارتاپ‌ها،  شناخته می‌شوند، روند استعدادیابی آغاز می‌شود و از آن پس این افراد مورد حمایت قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در آخرین استارتاپ مربوط به فیلمنامه‌نویسی، برگزیدگان با تهیه‌کنندگان فیلم ارتباط برقرار کردند و اکنون فیلمنامه‌های آنها در حال تهیه برای تولید فیلم سینمایی است. این اقدامات نشان‌دهنده تلاش ما برای اتصال استارتاپ‌ها به بازار واقعی و فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و توسعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا