22:22 16 / 04 /1404

رونمایی از نسل جدید نیسان لیف با برد بیشتر و طراحی به‌روز

رونمایی از نسل جدید نیسان لیف با برد بیشتر و طراحی به‌روز
شرکت نیسان از نخستین بازطراحی خودروی تمام برقی لیف طی نزدیک به یک دهه گذشته رونمایی کرد. این تغییرات با هدف ارتقاء بهره‌وری آیرودینامیک و افزایش مسافت قابل پیمایش با حفظ قیمت مناسب به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ شرکت نیسان طرح جدیدی از خودروی برقی لیف را برای سال ۲۰۲۶ معرفی کرد که مهم‌ترین ویژگی آن بهبود ضریب درگ و افزایش برد حرکتی با استفاده از بسته باتری بزرگ‌تر است. این خودرو که پس از نزدیک به ۱۰ سال با تغییرات اساسی مواجه شده، به گفته جیوانی آروبا، معاون طراحی نیسان در اروپا، به ریشه‌های خود از منظر ابعاد جمع‌وجور و قیمت مناسب بازگشته است. هدف اصلی نیسان از بازطراحی لیف، فراهم کردن خودرویی در دسترس برای طیف وسیعی از مشتریان و حفظ کاربری روزمره با افزایش شعاع حرکتی عنوان شده است.

جدیدترین نسل لیف ضریب درگ ۰.۲۶ را ارائه می‌کند که نسبت به نسل قبل با ضریب ۰.۲۹ کاهش یافته است. این بهبود با افزایش ظرفیت بسته باتری به ۷۵ کیلووات‌ساعت همراه شده و شعاع حرکتی تخمینی خودرو را تا ۳۰۳ مایل افزایش می‌دهد. این افزایش معادل ۴۲ درصد رشد در برد با تنها ۲۵ درصد افزایش ظرفیت باتری است.

در زمینه طراحی ظاهری، طراحان نیسان با وجود امکان استفاده از فرم‌های کاملاً آیرودینامیک و دماغه‌های کشیده، به منظور ایجاد ظاهری متمایز و حفظ شخصیت قابل تشخیص خودرو، جلوپنجره‌ای پهن و شاداب را جایگزین فرم‌های کلاسیک‌تر کرده‌اند. به گفته آروبا، این تصمیم علاوه بر حفظ وجه تمایز بصری، باعث ارائه چهره‌ای متناسب با موقعیت‌یابی جدید این مدل به عنوان یک کراس‌اوور شده است؛ در حالی که نسل قبلی عمدتاً به‌صورت هاچ‌بک عرضه می‌شد.

در بخش جانبی خودرو نیز تلاش شده با حذف خطوط اضافه و ساده‌سازی طرح بدنه، مقاومت آیرودینامیکی کاهش یابد. استفاده از اجزایی با انطباق سطحی بهتر، نظیر دستگیره‌های در همسطح و خطوط برش‌دهنده جریان هوا، از جمله ویژگی‌هایی است که با هدف کاهش درگ و ایجاد چهره‌ای متفاوت نسبت به رقبا در طراحی لحاظ شده است.

در ناحیه انتهایی خودرو، گلگیر‌های عقب با شیب تند و اسپویلری با زاویه ۴۵ درجه نصب شده است. بنا به گفته طراحان این شرکت، آزمایش‌های تونل باد و محاسبات ریاضی نشان داده‌اند که این زاویه نقش مهمی در بهینه‌سازی جریان هوا و کارایی خودرو ایفا می‌کند. همچنین، در طراحی چراغ‌های عقب نظم خاصی از دو مستطیل افقی و سه مستطیل عمودی در هر سو رعایت شده که به نام نیسان و نحوه تلفظ عددی آن در ژاپنی ارجاع دارد.

در دیگر اخبار مرتبط با خودرو‌های برقی در هفته جاری، شرکت تسلا از اولین تحویل خودروی برقی خود به‌صورت کاملاً خودران در ایالات متحده خبر داد. خودروی مدل Y این شرکت مسیر کارخانه آستین تا مقصد مشتری را بدون حضور راننده طی کرد. این تحویل با استفاده از فناوری مورد استفاده در ناوگان تاکسی رباتیک این شرکت انجام شد.

شرکت مرسدس بنز نیز اعلام کرد نسخه آزمایشی ون برقی جدید خود را از اشتوتگارت تا رم با دو توقف کوتاه شارژ، معادل پیمودن ۶۷۷ مایل، آزمایش کرده است. این خودرو، پیش‌نمونه‌ای از ون‌های لوکس آینده این شرکت به‌شمار می‌رود و به گفته مقامات مرسدس، نسخه‌های جدید برای بازار‌های مختلف از جمله ایالات متحده نیز در نظر گرفته شده است.

در بازار چین، شرکت Xpeng از عرضه کراس‌اوور G۷ با قیمت پایین‌تر از مدل مشابه تسلا خبر داد. این خودرو مجهز به نمایشگر سربالا با واقعیت افزوده، قابلیت رانندگی نیمه‌خودکار از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری و سیستم تعلیق هوشمند است، اما عرضه آن به بازار آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب