22:22 18 / 04 /1404

هوش مصنوعی در خدمت کسب‌وکارها

هوش مصنوعی در خدمت کسب‌وکارها
شرکت IBM در یک اقدام مهم، نسل جدیدی از تراشه‌ها و سرورهای خود را تحت عنوان Power11 معرفی کرد. این محصولات با هدف افزایش بهره‌وری انرژی و تسهیل استفاده از هوش مصنوعی در محیط‌های کسب‌وکاری طراحی شده‌اند.

شرکت بین‌المللی ماشین‌های کسب‌وکار (IBM)، خط جدیدی از تراشه‌ها و سرور‌های مرکز داده را معرفی کرد که طبق ادعای این شرکت، از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر از رقبا عمل می‌کنند و فرآیند استفاده از هوش مصنوعی در فرایند‌های کسب‌وکاری را تسهیل می‌نمایند. این شرکت در روز دوشنبه ۱۶ تیر‌ماه، تراشه‌های Power۱۱ جدید خود را معرفی کرد که نخستین به‌روزرسانی عمده به خط تولید «Power» این شرکت از سال ۲۰۲۰ به این سو محسوب می‌شود.

این تراشه‌ها قبلاً در رقابت با محصولاتی از شرکت‌های اینتل و‌ای‌ام‌دی (Advanced Micro Devices) در مراکز داده، به ویژه در حوزه‌های تخصصی مانند خدمات مالی، تولید و بهداشت و درمان، حضور داشتند. همانند سرور‌های هوش مصنوعی شرکت نویدیا (Nvidia)، سیستم‌های Power IBM نیز شامل بسته‌ای یکپارچه از تراشه و نرم‌افزار هستند.

به گفته تام مک‌فسون، مدیر کل سیستم‌های Power در IBM، شرکت با هماهنگی نزدیک بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، بر روی مواردی، چون قابلیت اطمینان و امنیت تمرکز کرده است. سیستم‌های Power۱۱ که از تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۵ در دسترس خواهند بود، نیازی به توقف برنامه‌ریزی‌شده برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری ندارند و متوسط توقف غیرمنتظره در هر سال کمی بیش از ۳۰ ثانیه پیش‌بینی شده است.همچنین این سیستم‌ها طراحی شده‌اند تا در صورت وقوع حمله رمزگذاری بدافزار (Ransomware)، ظرف مدت یک دقیقه آن را تشخیص داده و واکنش مناسب را نشان دهند. در این نوع حمله، هکر‌ها داده‌ها را رمزگذاری کرده و سپس در ازای کلید رمزگشایی، درخواست کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش bnnbloomberg، در چهارمین فصل مالی سال جاری، IBM برنامه‌ریزی کرده است تا تراشه Power۱۱ را با Spyre، تراشه هوش مصنوعی خود که در سال گذشته معرفی شد، ادغام کند. مک‌فسون اظهار داشت که IBM قصد ندارد با شرکت نویدیا در زمینه توسعه و آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی رقابت کند، بلکه هدف این است که استفاده از هوش مصنوعی را در فرآیند‌های کسب‌وکاری از طریق «استنتاج» (Inference) ساده کند؛ یعنی زمانی که یک سیستم هوش مصنوعی برای تسریع فعالیت‌های کسب‌وکاری به کار گرفته می‌شود.

وی در گفت‌وگویی اظهار کرد: «ما می‌توانیم قابلیت‌های هوش مصنوعی را بدون وقفه در این سیستم یکپارچه کنیم و از طریق تقویت استنتاج، به بهبود فرآیند‌های کسب‌وکاری کمک کنیم. این سیستم تمام توان لازم برای آموزش یا سایر فرآیند‌های سنگین را نخواهد داشت، اما قابلیت‌های استنتاجی بسیار خوبی ارائه خواهد داد که ادغام آنها بسیار ساده خواهد بود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب