برخی کسبوکارها خطر حملات سایبری را جدی نگرفتهاند

در حالی که حملات سایبری هر روز به کسبوکارها نزدیکتر میشوند، پژوهشهای جدید نشان میدهد بسیاری از شرکتها همچنان در زمینه محافظت سایبری خود، زمان، بودجه و منابع کافی اختصاص نمیدهند.
بر اساس گزارشی از شرکت امنیت سایبری ESET، حدود ۱۵ درصد از کسبوکارهای بریتانیا هیچ بودجه مشخصی برای امنیت سایبری در نظر نگرفتهاند و تقریباً یکچهارم آنها (۲۳ درصد) اعلام کردهاند که با وجود افزایش تهدیدها، هیچ برنامهای برای افزایش سرمایهگذاری در حوزه امنیت سایبری ندارند.
این وضعیت در حالی رخ میدهد که کسبوکارهای بریتانیا طی سه سال گذشته حدود ۶۴ میلیارد پوند بر اثر حملات سایبری ضرر کردهاند و حملات اخیر به شرکتهای بزرگی مانند M&S و Co-op نشاندهنده شدت و جدیت این تهدیدهاست.
به گزارش techradar، بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکتها هنوز خود را با تهدیدهای نوظهور سایبری تطبیق ندادهاند. تقریبا نیمی از شرکتهای مورد بررسی (۴۵ درصد) امور امنیت سایبری خود را به صورت داخلی و بدون کمک گرفتن از متخصصان خارجی مدیریت میکنند. تنها ۸ درصد از آنها دارای بیمه سایبری مستقل هستند و حدود یکسوم (۳۵ درصد) به این امید بستهاند که تهدیدهای سایبری تحت پوشش بیمههای کلیتر قرار بگیرد. در حالی که بیش از نیمی از این شرکتها حتی هیچ نوع پوشش بیمهای مرتبط با حملات سایبری ندارند.
شرکتهای کوچک در این میان وضعیت ضعیفتری دارند؛ ۵۸ درصد از کسبوکارهای کوچک هیچ بودجه مشخصی برای امنیت سایبری ندارند. در مقابل، تقریباً تمام شرکتهای بزرگ (۹۶ درصد) دارای بودجه اختصاصی برای این حوزه هستند. این آمار نشان میدهد که امنیت سایبری همچنان برای برخی کسبوکارها بهعنوان یک گزینه لوکس برای شرکتهای ثروتمند در نظر گرفته میشود و نه یک ضرورت حیاتی.
علاوه بر خسارتهای مالی هنگفت مانند ضرر ۲۵ میلیون پوندی در هر هفته که reportedly شرکت M&S پس از حمله اخیرش متحمل شد، جیک مور، مشاور جهانی امنیت سایبری در ESET هشدار داد که ترمیم آسیبهای اعتباری میتواند ماهها یا حتی سالها طول بکشد.
مور در ادامه توضیح داد: «در حالی که برخی برندهای بزرگ به دلیل شهرت بالایشان توان تحمل چنین بحرانهایی را دارند، بسیاری از کسبوکارها چنین پشتوانهای ندارند و برای آنها، جبران این آسیبها به مراتب دشوارتر خواهد بود.»
انتهای پیام/