10:10 08 / 05 /1404

اسکوتر برقی هوشمند Omo X با پارک خودکار وارد بازار می‌شود

اسکوتر برقی هوشمند Omo X با پارک خودکار وارد بازار می‌شود
استارت‌آپ Omoway با معرفی اسکوتر برقی Omo X و تجهیز آن به فناوری تعادل خودکار و قابلیت پارک خودران، توجه بازار دوچرخ‌های برقی را به خود جلب کرده است. این محصول که توسط تیمی از کارشناسان سابق شرکت XPeng توسعه یافته، گامی فراتر از تعاریف رایج اسکوتر را به نمایش گذاشته و قرار است سال آینده با قیمتی در حدود ۳۸۰۰ دلار وارد بازار شود.

اسکوتر‌های برقی در سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی یافته‌اند و اکنون استارت‌آپ چینی Omoway با رونمایی از مدل جدید Omo X توانسته توجه علاقه‌مندان به فناوری و حمل‌ونقل پایدار را جلب کند. این محصول بر پایه فناوری‌های نوینی طراحی شده که پیش از این عمدتاً در پروژه‌های آزمایشی خودروسازان مطرح دیده می‌شد.

Omo X به مجموعه‌ی فناوری‌های کمکی موسوم به Halo Pilot مجهز شده که قابلیت شناسایی موانع، حفظ تعادل خودکار، پارک خودران و حتی فراخواندن اسکوتر از راه دور را برای کاربر فراهم می‌کند. این اسکوتر، نخستین بار در مراسمی در جاکارتا اندونزی به صورت عملی به نمایش درآمد و توانست بدون دخالت انسانی، وارد صحنه شود، موقعیت خود را به دقت تعیین کند و سپس به طور خودکار روی جک مرکزی قرار گیرد. رسانه‌های حاضر در مراسم نیز عملکرد این قابلیت را ثبت و منتشر کردند.

به گزارش NewAtlas، از نظر طراحی، شکل ظاهری این اسکوتر با خطوط تیز و حجم‌های زاویه‌دار؛ الهام‌گرفته از محصولات آینده‌نگر بازار دوچرخ، نظیر BMW CE ۰۴ و Horwin Senmenti ۰ ارزیابی می‌شود. اما چراغ‌های باریک جلو و فرم آیرودینامیک بخش جلویی، هویت ویژه‌ای به Omo X بخشیده است.

قابلیت‌های فناوری Omo X تنها به حفظ تعادل و پارک خودکار محدود نمی‌شود. مجموعه دوربین‌های نصب‌شده روی بدنه، امکان هشدار به تصادف از جهات مختلف و پایش نقطه کور را فراهم می‌کند. همچنین، سامانه کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری کمکی و دور زدن هوشمند در پیچ‌ها از جمله امکاناتی است که سوار شدن با این اسکوتر را بیش از پیش ایمن می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌ها، شارژر بی‌سیم یکپارچه است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فقط با پارک اسکوتر روی پایه مخصوص، باتری آن را شارژ کند.

اسکوتر برقی هوشمند Omo X با پارک خودکار وارد بازار می‌شود

Omo X ویژگی تبدیل‌پذیری را نیز داراست و کاربر می‌تواند با افزودن پنل‌های اضافی، این دوچرخ را از یک اسکوتر معمولی به موتورسیکلتی با فرم سنتی تبدیل کند. علاوه بر این، امکان نصب جعبه بار در عقب و پنیر‌های جانبی برای سفر‌های طولانی‌تر وجود دارد.

با وجود نمایش موفق فناوری‌های مذکور در محیط کنترل‌شده، هنوز پرسش‌هایی درباره عملکرد دقیق و ایمنی این سیستم‌ها در شرایط واقعی، همچون معابر شلوغ شهری یا جاده‌های ناهموار، مطرح است. تجربه شرکت‌های مطرح از جمله هوندا و یاما‌ها در حوزه فناوری تعادل خودکار، نشان داده که توسعه عملیاتی این فناوری‌ها نیازمند انجام آزمایش‌های گسترده‌تر در خارج از محیط‌های آزمایشگاهی است.

جزئیاتی مانند قدرت موتور یا برد مسافتی Omo X هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده است، با این حال، طبق اطلاعات مطرح‌شده در برخی رسانه‌ها، این اسکوتر قرار است از اوایل سال آینده میلادی با قیمتی در حدود ۳۸۰۰ دلار روانه بازار‌های آسیایی شود. این رقم، در مقایسه با برخی محصولات مشابه اروپایی مانند BMW CE ۰۴ با قیمت بالای ۱۲ هزار دلار، رقابتی تلقی می‌شود.

هنوز مشخص نیست که Omo X چه زمانی وارد بازار‌های جهانی خواهد شد و آیا این فناوری‌ها بخصوص سیستم تعادل و پارک خودکار، می‌تواند بدون مشکل در معابر عمومی عملکرد مطلوبی ارائه دهد یا خیر؛ اما عرضه آن می‌تواند فصل جدیدی در بازار اسکوتر‌های هوشمند برقی رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب