رونمایی ناموفق از Mecha BREAK خشم گیمرها را برانگیخت

بازی جدید "Mecha BREAK" که در سبک PvPvE (بازیکن در برابر بازیکن در برابر محیط) طراحی شده است، به خاطر نابرابری در منابع با انتقادهای زیادی در سکوی استیم و میان گیمرها روبرو شده است.
منتقدان میگویند بازیکنانی که زمان یا هزینه بیشتری را صرف بازی میکنند، میتوانند با استفاده از جوایز و بهروزرسانیهای قابل loot، بهسرعت قدرت خود را افزایش دهند.
این در حالی است که بازیکنان عادی به خوبی نمیتوانند پیشرفت کنند. این سیستم بهطور مستقیم به شکافهای قدرت در نبردهای PvP منجر میشود و تجربهای را به وجود میآورد که به گفته Phantom Core، "هر چه بیشتر تلاش کنی (یا هزینه کنی)، بیشتر پیروز میشوی" و این فاصله بین بازیکنان باتجربه و تازهواردها را افزایش میدهد.
سرنوشت بازی در هالهای از ابهام
هرچند جنجالها درباره این بازی ادامهدار است، ولی پیشبینی میشود که تیم توسعه بازی به بهبود گیمپلی و مکانیکهای سیستم در پاسخ به بازخورد بازیکنان ادامه دهند.
اینکه آیا این بازی میتواند از الگوی معمول هیاهوی اولیه و سپس افت سریع و ناامیدی رهایی پیدا کند، همچنان محل سوال است.
تبعیض یکی از بدترین احساسها در میان گیمرها است، اصالت پیدا کردن مسائل اقتصادی در زمینههای مختلف از جمله گیم سبب شده تا بسیاری از توسعه دهندگان کسب منفعت اقتصادی را فدای تضعیف تجربه کاربری کسانی کنند که توانایی یا تمایلی برای صرف زمان یا هزینه زیاد در هنگام بازی کردن از خود نشان نمیدهند.
بسیاری از بازیهای مدرن امکانات و تجربه کاربری ممتاز را در اختیار کاربرانی قرار میدهند که هزینه زیادی برای ایجاد یک تجربه کاربری قوی حین بازی میپردازند و اساسا امکانات، شخصیتها و گیم پلی اختصاصی برای گیمرهایی از این گروه در نظر گرفته میشود که هرچند تعداد کمی آنها از عموم کاربران بازی کمتر است، ولی به دلیل اینکه درآمد مالی برای توسعه دهنده ایجاد میکنند، از موقعیت ممتازتری برخوردار هستند.
انتهای پیام/