«کالیفرنیا کوروت» یک شورولت تمام برقی خاص

به گزارش خبرگزاری آنا؛ جنرال موتورز دومین مدل مفهومی خودروی کوروت در سال ۲۰۲۵ را با عنوان «کالیفرنیا کوروت» معرفی کرد. این مدل مفهومی در مرکز طراحی پیشرفته این شرکت در پاسادنای کالیفرنیا توسعه یافته و برخلاف بسیاری از نسلهای پیشین کوروت، فاقد پیشرانه هشت سیلندر بوده و بهصورت کامل از یک سامانه محرکه الکتریکی بهره میبرد.
این خودرو بخشی از برنامه جنرال موتورز برای طراحی و معرفی سه کانسپت کوروت در طول سال جاری میلادی است. اولین مدل از این مجموعه در بهار گذشته توسط مرکز طراحی بریتانیای جنرال موتورز معرفی شد. سومین مدل نیز قرار است تا پایان سال جاری رونمایی شود.
جنرال موتورز این خودرو را «بیان نوآورانه و چالشبرانگیز از نگاه طراحی آیندهمحور» توصیف کرده است. به گفته این شرکت، تمرکز طراحی بر ترکیب دوگانه بین نگاه بومی و جهانی بوده است؛ نگاهی که تلاش میکند اصالت فرهنگی جنوب کالیفرنیا را در کنار رویکردهای مدرن جهانی ترکیب کند.
برایان اسمیت، مدیر طراحی مرکز پاسادنا، درباره این پروژه گفته است: «جنوب کالیفرنیا برای نزدیک به یک قرن در قلب فرهنگ خودرو و طراحی قرار داشته و ما نیز خواستیم با تکیه بر همین میراث، کانسپتی ارائه دهیم که هم رنگوبویی بومی داشته باشد و هم با نگاهی جهانی و آیندهنگر توسعه یابد. اصل دوگانگی در هدف، پایه استراتژی طراحی این خودرو بوده است.»
به گزارش موتور۱، کالیفرنیا کوروت از نظر طراحی ظاهری، به خودروهای موتور میانی کلاسیک شباهت دارد؛ بدنهای با خطوط روان و سیال، فرم باریک در بخش میانی و زوایای تیز در دماغه که امضای طراحی کوروت را حفظ کردهاند. با این حال، وجه تمایز اصلی این کانسپت، سقف یکتکهای است که به سمت جلو باز میشود. این سقف، علاوه بر ایجاد امکان ورود و خروج آسان، قابلیت جدا شدن نیز دارد تا خودرو به یک مدل روباز با کاربری مناسب در پیستهای مسابقه تبدیل شود.
کابین داخلی با رویکردی مینیمالیستی طراحی شده و از رنگ قرمز روشن بهره میبرد. چینش فضای داخل بهشدت بر راننده متمرکز است، بهگونهای که کنسولی بین راننده و سرنشین وجود دارد و حس کابین خلبان را منتقل میکند. فرمان دودستهای با نمایشگر مرکزی، نمایشگر هدآپ (HUD)، سیستم ترمز هوایی عقب و اسپویلر فعال از دیگر ویژگیهای فناوری این مدل هستند.
جنرال موتورز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی قوای محرکه ارائه نداده، اما اعلام کرده این خودرو از مجموعه باتری منشوری Tشکل بهره میبرد. انتخاب این نوع باتری به طراحان اجازه داده ارتفاع نشیمنگاه راننده کاهش یابد و فرم تونلمانند زیر بدنه حفظ شود؛ موضوعی که نهتنها به پویایی ظاهری خودرو کمک کرده بلکه در بهینهسازی آیرودینامیک نیز مؤثر است.
اگرچه این مدل از ابتدا بهعنوان یک نمونه مطالعاتی طراحی شده و هیچ برنامهای برای تولید انبوه آن وجود ندارد، اما برخی تحلیلگران حوزه خودرو معتقدند که شماری از زبانهای طراحی، ویژگیها و ایدههای بهکاررفته در این کانسپت، ممکن است در مدلهای آینده کوروت – چه برقی و چه احتراقی – مورد استفاده قرار گیرد.
در ماه مارس سال جاری، نخستین کانسپت کوروت با تمرکز بر سبک طراحی بریتانیایی معرفی شد. با معرفی مدل کالیفرنیا، اکنون توجهها به سوی سومین و آخرین مدل مفهومی شورولت کوروت در سال ۲۰۲۵ معطوف شده است؛ مدلی که انتظار میرود در ماههای آینده معرفی شود و شاید ترکیبی از مفاهیم طراحی پیشین را در خود داشته باشد.
انتهای پیام/