شرکت DJI از جاروبرقی رباتیک شفاف با فناوری پهپادی رونمایی کرد

شرکت DJI، که شهرت جهانی خود را مدیون پهپادهای پیشرفته است، با رونمایی از اولین جاروبرقی رباتیک خود با نام Romo، رسماً وارد بازار لوازم خانگی هوشمند شد. این محصول که در سه نسخه عرضه میشود، فناوریهای پیچیده ناوبری و تشخیص موانع به کار رفته در پهپادهای این شرکت را به خانهها میآورد و با طراحی شفاف در برخی مدلها، نگاهی به درون این دستگاه هوشمند را ممکن میسازد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری Romo از یک سنسور دید دوچشمی فیشآی و سه سنسور لیزری با زاویه دید گسترده بهره میبرد که در ترکیب با الگوریتم ادراک مبتنی بر یادگیری ماشین، قادر به شناسایی و اجتناب از موانعی مانند کابلهای شارژ به باریکی ۲ میلیمتر است. این جاروبرقی بسته به نوع مانع، استراتژیهای تمیزکاری متفاوتی را به کار میگیرد؛ به عنوان مثال، تا حد امکان به پایههای مبلمان نزدیک میشود، اما از موانعی مانند جوراب یا فضولات حیوانات خانگی فاصله میگیرد تا از گیر کردن یا ایجاد کثیفی بیشتر جلوگیری کند.
این دستگاه با قدرت مکش ۲۵ هزار پاسکال (تقریباً دو برابر رقبای مطرح) و یک برس غلتکی دوگانه ضد گرهخوردگی، عملکرد قدرتمندی را ارائه میدهد. همچنین دو پد چرخان برای تی کشیدن دارد که هنگام رسیدن به فرش به طور خودکار بالا میروند. هر سه مدل با یک ایستگاه داک عرضه میشوند که به طور خودکار مخزن جاروبرقی را خالی، تمیز و پر کرده و دستگاه را در عرض دو و نیم ساعت شارژ میکند.
به گزارش د ورج، مدلهای مختلف این سری از نظر ظاهری متمایز هستند: Romo S دارای بدنهای کاملاً مات است، Romo A یک پنل شفاف روی جاروبرقی دارد و مدل گرانقیمتتر Romo P، هم خود دستگاه و هم ایستگاه داک آن کاملاً شفاف طراحی شدهاند. این طراحی شفاف که در جاروبرقیهای رباتیک دیگر دیده نشده، یک ویژگی منحصربهفرد است، هرچند باید دید که پس از ماهها استفاده، ظاهر داخلی دستگاه همچنان تمیز و جذاب باقی میماند یا خیر.
عرضه این محصول ابتدا از چین و با قیمت تقریبی ۶۵۴ دلار برای مدلهای پایه و ۹۴۷ دلار برای مدل شفاف Romo P آغاز خواهد شد. در حال حاضر برنامهای برای عرضه این محصول در بازار ایالات متحده اعلام نشده است، اما انتظار میرود در اواخر سال جاری میلادی عرضه جهانی آن آغاز شود.
انتهای پیام/