یانگوانگ U۹ معادلات قدرت در دنیای ابرخودروها را بازتعریف میکند

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، در تازهترین کاتالوگ محصولات خودرویی خود، مشخصات فنی نسخهای جدید از ابرخودروی یانگوانگ U۹ را ثبت و منتشر کرد. این مدل که تحت عنوان یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی طبقهبندی شده، با نام «Track Edition» معرفی گردیده و قلب تپنده آن از چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است که هر کدام بر روی یک چرخ نصب شدهاند. توان هر یک از این موتورها به تنهایی ۵۵۵ کیلووات اعلام شده که مجموع خروجی سیستم را به رقم خیرهکننده ۲۲۲۰ کیلووات یا ۳۰۱۹ اسب بخار متریک میرساند. در این اسناد، حداکثر سرعت این مدل نیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. برای درک مقیاس این پیشرفت، کافی است بدانیم مدل استاندارد U۹ که هماکنون در بازار با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان (حدود ۲۳۱,۰۰۰ دلار) به فروش میرسد، قدرتی معادل ۹۶۰ کیلووات دارد.
طراحی آیرودینامیک
یانگوانگ U۹ Track Edition از نظر طراحی ظاهری، وفاداری خود را به خطوط کلی مدل پایه حفظ کرده است. نمونهای که در اسناد به نمایش درآمده، با رنگ قرمز و یک پکیج تزئینی مشکی براق دیده میشود. تجهیزات استاندارد آن شامل رینگهای ۲۰ اینچی، سقف ساخته شده از فیبر کربن، یک باله عقب بزرگ و ثابت از جنس فیبر کربن و یک دیفیوزر عقب مجهز به تیغههای قابل تنظیم برای بهینهسازی جریان هوا است. اسناد ثبت شده همچنین به قطعات آیرودینامیکی سفارشی اشاره دارند، از جمله اسپلیتر جلوی فیبر کربنی در دو نسخه استاندارد یا پیشرفته و یک باله عقب فعال با قابلیت تنظیم الکتریکی.
مدل فعلی یانگوانگ U۹ از یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت بهره میبرد که بر اساس استاندارد CLTC چین، بُردی معادل ۴۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. این خودرو از فناوری شارژ سریع DC تا سقف ۵۰۰ کیلووات پشتیبانی میکند که به آن اجازه میدهد شارژ باتری را در زمانی حدود ۱۰ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. ساختار سیستم تعلیق در جلو از نوع دوجناقی (Double Wishbone) و در عقب از نوع چنداتصاله (Multi-link) است که با سیستم کنترل هوشمند بدنه DiSus-X متعلق به BYD یکپارچه شده است. این سیستم پیشرفته، قابلیتهای منحصر به فردی مانند حرکت روی سه چرخ و اجرای حرکات هماهنگ بدنه را به نمایش میگذارد.
جاهطلبی یک برند و فتح رکوردهای جهانی
U۹ محصول پرچمدار برند یانگوانگ است که به عنوان ویترین فناوریهای پیشرفته BYD عمل میکند. این خودرو پیش از این نیز تواناییهای خود را به اثبات رسانده است؛ در سال ۲۰۲۴، با ثبت رکورد سرعت ۳۹۱.۹۴ کیلومتر بر ساعت، عنوان سریعترین خودروی تولیدی چین را از آن خود کرد و پیست نوربرگرینگ نوردشلایفه آلمان را در زمان ۷:۱۷.۹۰۰ پیمود. در ماه ژوئن سال جاری، یانگوانگ اعلام کرد که قصد دارد برای شکستن رکوردهای سرعت و زمانگیری در پیست نوربرگرینگ و پیست آزمایشی ATP آلمان، بار دیگر به میدان بازگردد.
اعلام جنگ به سلاطین اروپایی
انتشار مشخصات نسخه Track Edition، نشاندهنده جهشی عظیم در توان خروجی این ابرخودرو است. با عبور از مرز ۳۰۰۰ اسب بخار، یانگوانگ U۹ نه تنها رکوردهای داخلی را جابجا میکند، بلکه مستقیماً وارد قلمرو ابرخودروهای الکتریکی تراز اول جهان میشود و رقبای نامداری، چون لوتوس اویجا (با ۱۹۷۲ اسب بخار) و ریماک نورا (با ۱۹۱۴ اسب بخار) را از نظر قدرت اسمی پشت سر میگذارد. این اقدام، پیامی روشن از سوی صنعت خودروسازی چین به جهان است: دوران پیروی به پایان رسیده و زمان رهبری و تعریف استانداردهای جدید فرا رسیده است.
با وجود ثبت رسمی مشخصات فنی در اسناد دولتی، شرکت یانگوانگ هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه رسمی، قیمتگذاری یا بازارهای هدف این نسخه فوقالعاده قدرتمند منتشر نکرده است. دنیای خودرو اکنون در انتظار است تا ببیند این غول ۳۰۱۹ اسب بخاری چه زمانی از دنیای اسناد و کاتالوگها، قدم به دنیای واقعی آسفالت خواهد گذاشت.
انتهای پیام/