پویانمایی و بازیهای رایانهای؛ ۲ صنعت، یک مسیر تحول

به گزارش خبرگزاری آنا؛ محمد حاجیمیرزایی تأکید دارد که توسعه اکوسیستم بازی و انیمیشن در کشور نیازمند تعامل بیشتر میان اعضای این حوزههاست. او بر تقویت ارتباط میان این دو صنعت بهعنوان عاملی برای موفقیتهای مشترک تأکید میکند.
وی به اشتراکات زیرساختی، فناوری، منابع انسانی و کمکهای علمی میان صنعت بازی و انیمیشن اشاره کرده و معتقد است که تولید بازی از روی انیمیشنهای موفق و برعکس، رویکردی عقلانی است که امروزه مورد توجه قرار دارد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای بر هماهنگی میان نهادها و اجتناب از موازیکاری تأکید دارد و همکاری با بنیاد نخبگان اصفهان را الگویی موفق برای سایر استانها میداند. وی بر ضرورت تعاملات منسجم در این حوزه تأکید دارد.
وی با اشاره به توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع، تصریح میکند که همکاریها باید در چارچوب علمی، مالی و انسانی پیش برود تا اکوسیستم صنایع خلاق از ظرفیتهای موجود بهرهمند شود.
ساره گلی، رئیس بنیاد نخبگان اصفهان، پویانمایی را صنعتی خلاق و راهبردی میداند که حمایت از نخبگان و توسعه زیرساختهای فناورانه برای رشد آن ضروری است. وی به نقش این صنعت در توسعه فرهنگی، اقتصادی و علمی کشور اشاره دارد.
وی اظهار داشت که مطابق با برنامه هفتم توسعه، معاونت علمی ریاستجمهوری باید تا پیش از پایان برنامه، دو پارک تخصصی پویانمایی در کشور راهاندازی کند. این اقدام برای ارتقای زیستبوم تولید محتوا اهمیت زیادی دارد.
گلی تأکید دارد که راهاندازی این پارکها نیازمند حمایت از شرکتهای دانشبنیان و توسعه مراکز شتابدهی است. وی تصریح میکند که این حمایتها میتوانند به رشد تولید و کیفیت پویانمایی کمک کنند.
در این نشست، تفاهمنامهای برای فرهنگسازی، آموزش، تیمسازی و توانمندسازی استعدادهای برتر استان اصفهان در زمینه بازیهای رایانهای میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و بنیاد نخبگان استان به امضا رسید.
انتهای پیام/