15:15 28 / 02 /1404

تأکید دوبارۀ رگولاتوری بر ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بدون رضایت مشترکان

تأکید دوبارۀ رگولاتوری بر ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بدون رضایت مشترکان
بر اساس مصوبه ۳-۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان «مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی» ارسال هر گونه پیامک تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و ارزش‌ افزوده بدون رضایت قبلی مشترکان ممنوع است. تأکید دوبارۀ مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر این ممنوعیت بعد از پیگیری‌های مردمی انجام می‌شود؛ موضوعی که توسط معاون اداره‌کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان رگولاتوری مطرح شده است.

مهدی قلیچ خانی درباره راهکار‌های فعال سازی و غیرفعال سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی گفت: پیش از این به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و ساماندهی دریافت و عدم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از تمام سرشماره‌ها، سامانه کد دستوری #۸۰۰* راه‌اندازی شده است و با این امکان، مشترکان می‌توانند نسبت به فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای هر اپراتور اقدام کنند.
وی افزود: ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی نیز ملزم شده‌اند عبارت "لغو ۱۱" را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.
قلیچ خانی درخصوص فعال سازی دریافت مجدد این پیامک‌ها تصریح کرد: علاوه بر این، مشترکان می‌توانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی (پیامک‌هایی که پس از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال می‌شود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.
معاون طرح ریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده گفت: مشترکانی که بدون رضایت خود پیامک انبوه دریافت می‌کنند میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایت‌های خود را برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم ثبت کنند.
وی درباره برخورد با متخلفان در این حوزه افزود: رگولاتوری تمامی شکایت‌های مربوط به پیامک‌ها را بررسی و در صورت تکرار تخلف موارد را به کمیته رسیدگی به تخلفات دارندگان پروانه ارجاع می‌دهد تا مطابق با مقررات با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب