خودروی فناورانه جیلی، تویوتا را به چالش کشید

شرکت جیلی با انتشار مشخصات رسمی سدان جدید خود، گلکسی A۷، ورود قدرتمند خود به یکی از رقابتیترین بخشهای بازار خودروی چین را اعلام کرد. این خودرو در کلاس سدانهای سایز متوسط قرار میگیرد؛ بخشی از بازار که برخلاف روندهای جهانی و کاهش محبوبیت در غرب، در چین به دلیل جایگاه فرهنگی به عنوان خودروی خانوادگی و تجاری، همچنان بسیار پرمخاطب و سودآور است. جیلی با این محصول به طور مستقیم به رقابت با مدلهای مطرح خارجی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد و همچنین رقبای قدرتمند داخلی نظیر BYD Seal DM-i میپردازد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط carscoops، گلکسی A۷ با تکیه بر نسل جدید سیستم هیبریدی جیلی، به پیمایش کلی (ترکیبی بنزین و باتری) بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر با یک بار سوختگیری و شارژ کامل دست مییابد. این عدد تحت شرایط استاندارد تست در چین به دست آمده و این خودرو را در جایگاه یکی از دوربردترین خودروهای پلاگین-هیبرید جهان قرار میدهد. همچنین، میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت هیبریدی (پس از اتمام شارژ اولیه باتری) تنها ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که نشان از بهرهوری بالای پیشرانه آن دارد. هرچند ظرفیت باتری به طور رسمی اعلام نشده، اما انتظار میرود این خودرو دارای برد تمام الکتریکی قابل توجهی باشد که به راننده امکان پیمودن مسافتهای روزانه شهری را بدون مصرف قطرهای بنزین میدهد.
مهمترین مزیت رقابتی و نقطه کانونی استراتژی جیلی برای این خودرو، قیمتگذاری تهاجمی آن است. پیشبینی میشود قیمت پایه گلکسی A۷ در بازار چین حدود ۱۰۰٬۰۰۰ یوآن (معادل تقریباً ۱۳٬۹۰۰ دلار آمریکا) تعیین شود. برای مقایسه، قیمت پایه تویوتا کمری هیبرید (که یک هیبرید معمولی غیرقابل شارژ است) در همین بازار از ۱۷۹٬۸۰۰ یوآن (حدود ۲۵٬۰۰۰ دلار) آغاز میشود. این اختلاف قیمت فاحش به این معناست که خریداران میتوانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر، خودرویی با ابعاد مشابه، پیمایش ترکیبی بسیار بالاتر و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی به دست آورند؛ قابلیتی که در رقیب ژاپنی وجود ندارد.
اطلاعات فنی ثبتشده در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان میدهد که قلب تپنده گلکسی A۷، سیستم پلاگین-هیبرید "نورثثور" (NordThor) جیلی است. این سیستم که معماری مقیاسپذیر دارد، شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با راندمان حرارتی بالا و یک موتور الکتریکی قدرتمند است. استفاده از این پلتفرم مشترک در مدلهای دیگری مانند شاسیبلند گلکسی L۷، به جیلی اجازه میدهد تا با کاهش هزینههای تحقیق و توسعه و تسریع فرآیندهای تولید، محصولات جدید را با سرعت بیشتری به بازار عرضه کند.
از نظر ابعاد، گلکسی A۷ با طول ۴٬۹۱۸ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲٬۸۴۵ میلیمتر، اندازهای بسیار نزدیک به نسل جدید تویوتا کمری دارد و فضای داخلی جاداری را برای سرنشینان فراهم میکند. در بخش طراحی، این خودرو از یک زبان طراحی متعارف و مدرن پیروی میکند تا طیف وسیعی از سلیقهها را پوشش دهد. در نمای جلو، یک نوار نوری LED سرتاسری در بالای ورودیهای هوای سپر قرار گرفته که چهرهای مدرن به خودرو بخشیده است. در نمای عقب نیز گرافیک پیچیده و سهبعدی چراغها، هویتی متمایز ایجاد کرده است.
فضای داخلی خودرو شامل یک مجموعه داشبورد دیجیتال است که از یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی بزرگ و یک صفحه کیلومترشمار دیجیتال کوچکتر تشکیل شده است. جیلی در یک تصمیم قابل توجه و در پاسخ به بازخورد کاربران مبنی بر دشواری کار با نمایشگرهای لمسی در حین رانندگی، علاوه بر این نمایشگرها، دکمههای فیزیکی و یک کنترلر دوار را برای دسترسی به عملکردهای حیاتی مانند سیستم تهویه و کنترل صدا حفظ کرده است. استفاده از تودوزی با رنگ روشن و قطعات تزئینی با طرح چوب در داشبورد و کنسول میانی، کیفیتی فراتر از بازه قیمتی خودرو را القا میکند.
عرضه رسمی این مدل برای اواخر سال جاری میلادی در چین برنامهریزی شده و تحلیلگران معتقدند موفقیت آن میتواند روند کاهش سهم بازار برندهای خارجی سنتی در این سگمنت را تسریع بخشد و الگویی برای سایر تولیدکنندگان چینی باشد.
انتهای پیام/