18:18 22 / 03 /1404
ساره گلی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در گفتگو با آناتک:

پارک انیمیشن می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت نخبگان و رشد بازی‌سازی در اصفهان باشد

پارک انیمیشن می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت نخبگان و رشد بازی‌سازی در اصفهان باشد
ساره گلی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در گفتگو با آناتک عنوان کرد که در راستای توسعه صنایع خلاق، معاونت علمی برنامه‌ریزی کرده است تا دو پارک تخصصی در حوزه انیمیشن راه‌اندازی کند. همچنین مراکز نوآوری مرتبط در حال آماده‌سازی هستند و اولین کارگزاری فناوری به‌زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ نخبگان صنایع خلاق، شاید به اندازۀ سایر رشته‌ها به چشم نیامده‌اند، ولی نقش بی‌بدیلی در آیندۀ ایران دارند. بازی‌های ویدئویی یکی از عرصه‌های فرهنگی مهم برای کار فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که می‌توان با کمک آن ارزش‌های فرهنگی ایران را داخل و خارج کشور بسط داد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روز سه‌شنبه در اصفهان عنوان کرده بود که این استان، دومین مرکز مهم ساخت بازی‌های ویدئویی در ایران بعد از اصفهان محسوب می‌شود. 

تفاهم‌نامۀ همکاری میان دو بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نخبگان استان اصفهان برای هم‌افزایی درمسیر توسعۀ زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال ایران، بهانه‌ای بود تا خبرنگار فناوری آناتک گفتگویی با «سارۀ گلی» رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان انجام دهد و دیدگاه‌های او به عنوان راهبر امور نخبگان در اصفهان به موضوع بازی‌های ویدئویی و حمایت از فعالان این عرصه را جویا شود.

پارک انیمیشن می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت نخبگان و رشد بازی‌سازی در اصفهان باشد

گلی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، در خصوص محتوا و هدف تفاهمنامه همکاری میان این بنیاد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: «با توجه به نقش کلیدی نخبگان و استعدادهای برتر در توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، این تفاهمنامه با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه و تیم‌های خلاق در حوزه بازی‌سازی منعقد شد.» 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بستری مناسب برای شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعدادهای برتر در استان اصفهان افزود: «این تفاهمنامه بر اساس سند راهبردی توسعه ملی بازی‌های رایانه‌ای و اساسنامه‌های مرتبط تنظیم شده است تا مسیر رشد این صنعت را هموار کند.» 

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان همچنین به تأثیر اقتصاد دیجیتال بر صنعت بازی‌سازی اشاره کرد و گفت: «در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال استان، حمایت از تیم‌های خلاق و نوآور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است. ما با شناسایی و تیم‌سازی، زمینه ورود این استعدادها را به بازار فراهم می‌کنیم و همزمان از شرکت‌های موجود نیز حمایت خواهیم کرد.» 

وی در ادامه از اهمیت هدایت و منتورینگ فعالین عرصۀ بازی‌های دیجیتال در کنار حمایت‌های مالی سخن گفت و تصریح کرد: «گرنت‌های مالی تنها بخشی از حمایت‌های ما هستند؛ هدایت و راهبری تیم‌ها در حوزه‌های بازاریابی، حرفه‌ای‌سازی و ورود به چرخه اقتصادی نیز از اهداف بنیاد محسوب می‌شود.» 

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، گلی به رویداد اخیر و انعقاد تفاهم‌نامۀ امضا شده با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که هم‌افزایی میان انیمیشن‌سازها و بازی‌‍سازها نیز بخشی از اهداف اعلامی آن بود، اشاره کرد و افزود: «در راستای توسعه صنایع خلاق، معاونت علمی کشور برنامه‌ریزی کرده است تا دو پارک تخصصی در حوزه انیمیشن راه‌اندازی کند. مراکز نوآوری مرتبط نیز در حال آماده‌سازی هستند و انتظار می‌رود اولین کارگزاری فناوری طی یک ماه آینده افتتاح شود.» 

وی در پایان با تأکید بر پیوند میان صنعت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای گفت: «این دو حوزه از هم جداپذیر نیستند و زیرساخت‌های ایجاد شده در بخش پویانمایی می‌توانند به عنوان پایه‌ای برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار گیرند. هدف این است که پارک انیمیشن بستری مناسب برای فعالیت نخبگان این حوزه باشد و زمینه رشد همزمان صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نیز فراهم کند.» 

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب