سهام شرکت فیگما در والاستریت پرواز کرد

روز گذشته، فیگما نخستین حضور خود در والاستریت را با عرضه عمومی سهام جشن گرفت. سهام این شرکت که با قیمت ۳۳ دلار برای هر سهم عرضه شده بود، در پایان روز به بیش از ۱۱۷ دلار رسید؛ جهشی که فیگما را به یکی از داغترین عرضههای اولیه امسال تبدیل کرد.
با این رشد، ارزش بازار فیگما به بیش از ۵۷ میلیارد دلار رسید؛ رقمی که تقریباً سه برابر پیشنهادی است که ادوبی در سال ۲۰۲۲ برای خرید این شرکت ارائه کرده بود. آن معامله به دلیل موانع نظارتی در سال ۲۰۲۳ لغو شد، اما حالا فیگما با ورود مستقیم به بازار سرمایه، ارزشی فراتر از آنچه پیشتر برایش پیشبینی میشد، ثبت کرده است.
به گزارش investopedia، در جریان این عرضه، حدود ۳۷ میلیون سهم توسط فیگما و سهامدارانش به فروش رفت که حدود ۴٫۳ میلیارد دلار سرمایه جدید را روانه شرکت کرد. قیمت نهایی عرضه، بالاتر از بازه پیشبینیشده و نشانهای از تقاضای بالا برای سهام این شرکت در روزهای منتهی به ورودش به بورس بود.
فیگما با ارائه ابزارهای طراحی تحت وب و اپلیکیشن، مشتریان بزرگی همچون آمازون، گوگل، اوراکل و نتفلیکس را در اختیار دارد. گزارش مالی اخیر این شرکت نیز حاکی از سود خالص ۴۴٫۹ میلیون دلاری و رشد ۴۶ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته است.
انتهای پیام/