پویش «همهبازی» نگاه منفی به بازیهای ایرانی را به چالش کشید

پویش «همهبازی» با هدف تقویت پیوند میان جامعه بازیسازان و مخاطبان ایرانی، تبدیل به بستر جدیدی برای ترویج بازیهای بومی و سالم شده است. حجت ریحانه، مدیرعامل استودیو «باباردو»، در گفتوگو با خبرنگارآناتک، از نقش این پویش در تغییر نگرش مخاطبان و چالشهای مسیر توسعه صنعت بازیسازی در کشور میگوید.
یک حرکت خوب، اما نه یک راهحل کامل
آیا پویش «همهبازی» را میتوان زمینهساز ترویج فرهنگ بازیهای بومی و سالم در میان نسل جوان دانست؟
پویش «همهبازی» یک حرکت بسیار جالب و دوستداشتنی بود. این پویش نمادی از همبستگی میان جامعه بازیسازان و حوزه تکنولوژی است. من شخصاً از این حرکت بسیار استقبال کردم؛ چون بذر امید را در دل فعالان این حوزه میکارد و ما را به این باور میرساند که میتوانیم با اتحاد و همافزایی، مسیر روشنی را طی کنیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
البته نباید فراموش کرد که بازیسازی بهعنوان یک کسبوکار، با چالشها و نیازهای خاص خود مواجه است. ساخت یک بازی حرفهای نیازمند سرمایهگذاری چندین میلیارد تومانی است، و متأسفانه بازیهایی که مضامین فرهنگی یا اجتماعی را محور قرار میدهند، معمولاً بازگشت سرمایه کمتری دارند. همین موضوع موجب میشود که برخی بازیسازان نتوانند صرفاً به امید همدلی، مسیر تولید بازیهای اثرگذار اجتماعی را ادامه دهند.
سیگنالی از زنده بودن امید در صنعت بازی
پویش «همهبازی» چه تأثیری میتواند بر نگاه اجتماعی و توسعه صنعت بازیسازی داخلی داشته باشد؟
به نظرم این پویش توانست نگاه تازهای را در میان مخاطبان و بازیکنان نسبت به بازیهای ایرانی ایجاد کند. در شرایط کنونی، اینکه ببینیم گروهی از افراد همچنان دغدغهمند هستند و با همدلی قدم برمیدارند، حس بسیار خوبی را منتقل میکند. طی سالهای گذشته همواره با چالش نگاه منفی برخی مخاطبان به بازیهای ایرانی مواجه بودهایم. اگر چنین پویشهایی بهصورت مداوم و با هدفگذاری درست برگزار شوند، میتوانند نقش مؤثری در بهبود این نگاه ایفا کرده و باعث اصلاح نگرش جامعه بازیکنان نسبت به محصولات داخلی شوند.
انتهای پیام/

بازیسازان ایرانی در شرایط سخت کنار مردم هستند
