10:23 05 / 03 /1404

شیائومی در بازار گجت‌های پوشیدنی جایگاه نخست را کسب کرد

شیائومی در بازار گجت‌های پوشیدنی جایگاه نخست را کسب کرد
بازار جهانی دست‌بند و ساعت هوشمند در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ثبت رشد ۱۳ درصدی به ۴۶.۶ میلیون دستگاه رسید. شیائومی با عرضه ۸.۷ میلیون دستگاه و سهم ۱۹ درصدی در جایگاه اول قرار گرفت و اپل و هوآوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در بازه زمانی اول ژانویه تا ۳۱ مارس سال جاری، مجموع ۴۶.۶ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در سراسر جهان عرضه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. در این گزارش، دست‌بند‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند به صورت مجموع در نظر گرفته شده است.

به گزارش موسسه Canalys، در این دوره، شیائومی با عرضه ۸.۷ میلیون دستگاه و سهم ۱۹ درصدی از بازار، بالاتر از سایر شرکت‌ها قرار گرفت. این شرکت در سال گذشته نیز رشد ۴۴ درصدی را در عرضه محصولات خود تجربه کرده و با به‌روزرسانی سری اسمارت بند و اسمارت واچ و همچنین معرفی مدل‌های اقتصادی‌تر با برند ردمی، به ویژه Redmi Band ۵، موقعیت خود را در بازار تثبیت کرده است.

اپل با حدود ۷.۶ میلیون دستگاه و ۱۶ درصد سهم بازار در جایگاه دوم و پس از آن هوآوی با ارسال ۷.۱ میلیون دستگاه و سهم ۱۵ درصدی قرار گرفت. تقاضا برای سری Watch GT و Watch Fit نقش موثری در عملکرد هوآوی داشته است. سامسونگ نیز با عرضه ۴.۹ میلیون گجت پوشیدنی و تصاحب ۱۱ درصد از بازار، جایگاه چهارم را کسب کرده است که رشد فروش در بازار‌های نوظهور در این روند اثرگذار بوده است. گارمین با عرضه ۱.۸ میلیون دستگاه و سهم ۴ درصدی، فهرست پنج شرکت برتر این بازار را تکمیل می‌کند.

همچنین، مطابق این گزارش، مطالعات مصرف‌کننده در اروپا نشان می‌دهد هنگام خرید ساعت هوشمند، کاربران بیش از هر چیزی به قیمت و عمر باتری توجه می‌کنند. قابلیت‌های پایش سلامت، نام برند و طراحی نیز از جمله عوامل موثر در انتخاب محسوب می‌شوند، در حالی که ویژگی‌های ورزشی نسبت به سایر معیار‌ها اهمیت کمتری دارند.

افزون بر آمار فعلی، Canalys پیش‌بینی کرده است که رقابت شرکت‌ها در آینده بیشتر بر ادغام با سایر دستگاه‌ها و ارائه خدمات پس از فروش متمرکز خواهد بود و مدل‌های اشتراکی می‌توانند در افزایش تعامل کاربران و درآمد برند‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب