هوندا روی توسعۀ خودروهای هیبریدی متمرکز میشود

شرکت هوندا موتور در روز سهشنبه، اعلام کرد به دنبال کاهش شتاب بازار خودروهای برقی، سرمایهگذاری پیشبینیشده خود در بخش الکتریکیسازی و نرمافزار برای سال مالی ۲۰۳۰ را از ۱۰ تریلیون ین به ۷ تریلیون ین (۴۸.۴ میلیارد دلار) کاهش داده است. «توشیهیرو میبه»، مدیرعامل هوندا، در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اشاره به روند نزولی تقاضا برای خودروهای صرفاً برقی اظهار داشت: «بر اساس شرایط فعلی بازار، انتظار داریم تا سال ۲۰۳۰ سهم فروش خودروهای برقی ما به کمتر از هدف قبلی ۳۰ درصد برسد و احتمالاً تنها حدود ۲۰ درصد فروش ما را شامل شود».
در همین راستا، هوندا پیشبینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ بین ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون دستگاه خودرو هیبریدی به فروش برساند. با این حال، این شرکت هنوز هدفگذاری کلی فروش خود برای آن سال را اعلام نکرده است.
برنامهریزی هوندا برای عرضه ۱۳ مدل هیبریدی نسل جدید در چهار سال آینده، یعنی از سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد. همچنین توسعه یک سیستم هیبریدی ویژه برای خودروهای بزرگتر نیز در دستور کار قرار گرفته و انتظار میرود در نیمه دوم این دهه عرضه شود.
قابل ذکر است، اوایل ماه جاری، هوندا تصمیم گرفته بود اجرای طرح ساخت پایگاه تولید خودروهای برقی خود در انتاریوی کانادا با ارزشی معادل ۱۵ میلیارد دلار کانادا (۱۰.۷ میلیارد دلار آمریکا) را برای دو سال به تعویق بیندازد. خبرگزاری رویترز، در ادامۀ گزارش خود این اقدام هوندا را بازتابی از روند نزولی بازار خودروهای برقی برشمرده است.
با این وجود، مدیران هوندا تاکید دارند که برنامه بلندمدت این شرکت همچنان پابرجاست و هدفگذاری کردهاند که از سال ۲۰۴۰، تمامی محصولات جدید این شرکت یا از نوع برقی باتریدار یا دارای سلول سوختی باشند.
انتهای پیام/