22:22 22 / 02 /1404
محمدحسن انتظاری، عضو شورای عالی فضای مجازی:

استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای هویت سازی نسل جوان ضرورت دارد

استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای هویت سازی نسل جوان ضرورت دارد
عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی، در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سی‌وششمین در این نمایشگاه هم بازدید کرد. انتظاری در این بازدید طراحی بازی‌هایی مبتنی بر ادبیات، تاریخ و اسطوره‌های ملی ایران به منظور هویت‌سازی برای نسل جوان را ضروری دانست.

محمدحسن انتظاری در حین بازدید خود اظهار کرد: بنیاد می‌بایست تدابیری برای افزایش تحرک و پویایی بیشتر در بین گیمرهای جوان کشور اتخاذ کند. آنچه که واضح است، این است که بازیکنان ایرانی امروز عمدتاً در فضای بازی‌های خارجی پرورش می‌یابند که این امر می‌تواند تهدیدی بالقوه برای آینده فرهنگی کشور محسوب شود.

انتظاری با تأکید بر ظرفیت‌های غنی فرهنگی ایران ادامه داد: لازم است به سمت طراحی بازی‌هایی که بر پایه ادبیات کهن، اسطوره‌ها و تاریخ ملی ما قرار دارند، اقدام کنیم. این نوع آثار با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی مناسب می‌توانند به ابزارهای مؤثری برای تقویت ریشه‌های هویت ملی در نسل آینده تبدیل شوند. منابعی نظیر شاهنامه فردوسی و تاریخ ایران در دوران‌های مختلف، سرشار از مضامینی هستند که قابلیت تبدیل به بازی‌های جذاب و آموزنده را دارند.

وی همچنین اشاره کرد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با وجود مسئولیت‌های سنگین خود، از امکانات محدودی برخوردار است. بنابراین، برای ایجاد تغییرات بنیادی در حوزه فرهنگی و تربیتی نسل جوان، نیازمند اقداماتی جدی فراتر از ساختارهای دولتی هستیم.

انتظاری در پایان، لازم دانست که بنیاد با سایر نهادهای فرهنگی کشور تعامل برقرار کند و بیان کرد: در حال حاضر با ورود فرهنگ‌های بیگانه از طریق بازی‌های ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم و باید با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی بومی، به مقابله با این موج بپردازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب