14:25 22 / 05 /1404
تاریخ انتشار تریلر رسمی، نسخه بتای عمومی و جزئیات بیشتر

بتلفیلد ۶؛ بازگشت به ریشه‌ها

بتلفیلد ۶؛ بازگشت به ریشه‌ها
پس از شکست نسبی Battlefield ۲۰۴۲، استودیو‌های DICE و Battlefield اعلام کرده‌اند که انتقادات را جدی گرفته‌اند و در نسخه جدید مجموعه یعنی Battlefield ۶، بسیاری از تصمیمات بحث‌برانگیز گذشته را کنار گذاشته‌اند. این بازی به‌تازگی به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۴ ژوئیه رونمایی شد و به نظر می‌رسد که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات Battlefield ۶ نسبت به نسخه قبلی، حذف مسابقات ۱۲۸ نفره و حذف شخصیت‌های Specialist است؛ دو ویژگی‌ای که در Battlefield ۲۰۴۲ با انتقاد‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده بودند. در عوض، بازی به سیستم کلاسیک چهار کلاس اصلی بازمی‌گردد، تغییری که با استقبال هواداران روبه‌رو شده است.

بازی در دنیای مدرن جریان دارد و بازیکنان را به شهر‌هایی مانند نیویورک می‌برد، تغییری خوشایند پس از نسخه‌هایی که در آینده یا گذشته روایت می‌شدند. توسعه این بازی با همکاری حداقل چهار استودیو تحت برند Battlefield Studios در جریان است. همچنین نسخه بتای عمومی بازی نیز در راه است.

بتلفیلد ۶؛ بازگشت به ریشه‌ها

تاریخ انتشار و پیش‌خرید

گرچه الکترونیک آرتز (EA) تاریخ انتشار رسمی را اعلام نکرده، اما براساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی این شرکت، پیش‌خرید تا تاریخ ۱۰ اکتبر انجام می‌شود. این موضوع احتمال انتشار بازی در همین تاریخ را تقویت می‌کند.

در حال حاضر، پیش‌خرید رسمی بازی فعال نشده و EA هشدار داده که طرفداران نباید به فروشگاه‌هایی که ادعای پیش‌فروش بازی دارند، اعتماد کنند. پیش‌خرید رسمی از تاریخ ۳۱ ژوئیه آغاز خواهد شد.

تریلر رسمی: الهام‌گرفته از فیلم‌های جنگ داخلی

اولین تریلر Battlefield ۶ در تاریخ ۲۴ ژوئیه منتشر شد. این تریلر بخش‌هایی از کمپین داستانی بازی را به نمایش می‌گذارد که توسط استودیوی Motive (زیرمجموعه EA) توسعه یافته است. آغاز تریلر با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا درباره «حمله‌ای هیولاگونه و بی‌دلیل» آغاز می‌شود؛ اظهاراتی که یادآور فضای فیلم «جنگ داخلی» ساخته الکس گارلند است—فیلمی که تیم توسعه از آن به عنوان یکی از منابع الهام یاد کرده‌اند.

در این تریلر، علاوه بر نیویورک، لوکیشن‌هایی متنوع در سطح جهان دیده می‌شود و موسیقی کلاسیک مجموعه بتلفیلد نیز به گوش می‌رسد. تخریب‌پذیری همیشگی بازی همچنان حضوری پررنگ دارد. توصیف رسمی بازی می‌گوید: «تریلر نگاهی اولیه به Pax Armata دارد؛ شرکت نظامی خصوصی‌ای که با حمایت مالی از سوی دولت‌های سابق ناتو، صحنه را برای بحرانی جهانی فراهم می‌کند.»

بازی بار دیگر تلفیقی از نبرد‌های نفس‌گیر، آزادی عمل تاکتیکی و فضای حماسی را ارائه می‌دهد. از نبرد‌های تن‌به‌تن و تخریب ساختمان‌ها تا درگیری هوایی با جنگنده‌ها و تانک‌ها، همه چیز برای تجربه‌ای گسترده و سینمایی آماده است. اما همان‌طور که متن رسمی بازی تأکید می‌کند: مرگبارترین سلاح، تیم شماست.

رونمایی از حالت چندنفره

نسخه چندنفره بازی که همواره برای طرفداران بتلفیلد اهمیت ویژه‌ای دارد، در تاریخ ۳۱ ژوئیه در جریان یک لایو استریم اختصاصی معرفی خواهد شد. این رویداد به‌صورت زنده از پلتفرم‌های یوتیوب و توییچ پخش می‌شود و در ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت اقیانوس آرام (۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا) آغاز خواهد شد.

الکترونیک آرتز درباره این رویداد می‌گوید: «این نمایش حماسی، پرده از ویژگی‌های مورد انتظار حالت چندنفره برمی‌دارد و نشان می‌دهد چرا Battlefield ۶ بلندپروازانه‌ترین نسخه مجموعه تاکنون است. بازیکنان شاهد نقشه‌هایی چشمگیر، حالت‌های بازی جدید و بازگشته، و ویژگی‌های بسیاری خواهند بود.»

بتلفیلد ۶؛ بازگشت به ریشه‌ها

 پلتفرم‌ها، بتای عمومی، Battlefield Labs و اطلاعات جدید از داستان بتلفیلد ۶

پلتفرم‌های Battlefield ۶

تا کنون EA پلتفرم‌های رسمی Battlefield ۶ را اعلام نکرده، اما تقریباً قطعی است که این بازی برای رایانه‌های شخصی (PC)، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X|S منتشر خواهد شد. دلیل این پیش‌بینی، راه‌اندازی برنامه تست Battlefield Labs روی این سه پلتفرم است.

در مورد کنسول جدید نینتندو (Switch ۲) هنوز چیزی مشخص نیست، و بعید است نسخه بعدی بتلفیلد به این پلتفرم راه پیدا کند. همچنین مشخص نیست که الکترونیک آرتز چه برنامه‌ای برای نسخه موبایل بتلفیلد دارد؛ پروژه قبلی موبایل توسط استودیویی تحت مدیریت الکس سروپیان (سازنده سابق Halo) در حال توسعه بود، اما به‌طور ناگهانی لغو و استودیو تعطیل شد.

بتای عمومی Battlefield ۶

تا این لحظه، تنها گروهی محدود از بازیکنان منتخب از طریق برنامه آلفای Battlefield Labs موفق به تجربه نسخه اولیه بازی شده‌اند. اما به‌زودی نسخه بتای عمومی نیز منتشر خواهد شد. بازیکنان در نسخه بتا می‌توانند بین حالت‌هایی انتخاب کنند که در آنها استفاده از سلاح‌ها محدود به کلاس‌هاست یا آزاد است. اطلاعات بیشتری از نسخه بتا هنوز منتشر نشده، اما جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

Battlefield Labs؛ بزرگ‌ترین همکاری جامعه محور EA با بازیکنان

در فوریه ۲۰۲۵، EA و DICE برنامه آزمایشی جدیدی با عنوان Battlefield Labs معرفی کردند. این برنامه تحت قرارداد محرمانه (NDA) بوده و تنها تعداد محدودی از بازیکنان از آمریکای شمالی و اروپا در آن پذیرفته شده‌اند. مناطق دیگر نیز به‌مرور اضافه خواهند شد.

نخستین مرحله آزمایشی در ماه مارس برگزار شد و با وجود NDA، تصاویر و ویدیو‌هایی از گیم‌پلی لو رفتند که برخی ویژگی‌های جدید را نشان می‌دادند؛ از جمله:

- تخریب‌پذیری گسترده که امضای این مجموعه است
- امکان شلیک با تفنگ تک‌تیرانداز و عقب‌رفتن بازیکن هدف
- توانایی کشیدن هم‌تیمی‌های مجروح به مکان امن

نسخه‌های اولیه Battlefield Labs نهایی نیستند و تا انتشار نسخه اصلی ممکن است تغییرات زیادی اعمال شود.

بر اساس گفته EA، در مراحل آینده ده‌ها هزار بازیکن به برنامه تست اضافه خواهند شد. بازخورد این افراد به‌صورت مستقیم در یک کانال خصوصی دیسکورد جمع‌آوری می‌شود تا به تیم توسعه کمک کند بخش‌های مختلف گیم‌پلی، تعادل سلاح‌ها و ساختار نقشه‌ها را بهینه‌سازی کند.

محتوای قابل تست شامل موارد زیر خواهد بود:

 گیم‌پلی اصلی (Combat Loops)
 سیستم تخریب‌پذیری
 سلاح‌ها، وسایل نقلیه، ابزار‌ها
 حالت‌های محبوب مانند Conquest و Breakthrough
 سیستم کلاسیک چهارکلاسه: Assault، Engineer، Support و Recon

DICE این برنامه را بلندپروازانه‌ترین همکاری با جامعه بازیکنان در تاریخ مجموعه بتلفیلد توصیف کرده است:«Battlefield Labs فضایی برای آزمایش و توسعه مکانیک‌هاست، جایی که قبل از انتشار عمومی، مفاهیم را با بازیکنان می‌سنجیم. بازخورد آنها حیاتی است تا بفهمیم چه چیز‌هایی باید اولویت داشته باشند و چه چیزی حس یک تجربه اصیل از بتلفیلد را منتقل می‌کند.»

بتلفیلد ۶؛ بازگشت به ریشه‌ها

داستان و بستر زمانی Battlefield جدید

جزئیات زیادی از داستان و شخصیت‌های نسخه جدید منتشر نشده، اما تأیید شده که بازی در دوران مدرن روایت می‌شود—تغییری مهم پس از نسخه‌هایی با تم آینده (۲۰۴۲) یا گذشته (V و ۱). گزارش‌های سایت Insider Gaming حاکی از آن است که بازی بین سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۰ جریان دارد و درگیری اصلی آن بین یک شرکت نظامی خصوصی بسیار قدرتمند و ائتلاف ناتو خواهد بود.

از جمله لوکیشن‌های بازی می‌توان به ایالات متحده و جبل‌الطارق اشاره کرد. اولین قطعه کانسپت آرت منتشرشده نیز نمایی از جبل‌الطارق را نشان می‌دهد.

وینس زامپلا، چهره کلیدی در توسعه بازی، در گفت‌و‌گو با IGN گفت: «برای من، اوج تجربه بتلفیلد در دوران Battlefield ۳ و Battlefield ۴ بود؛ جایی که همه‌چیز مدرن بود. باید به همان ریشه‌ها بازگردیم و آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم. این دقیقاً همان حس نوستالژیکی است که هم بازیکنان، هم ما و هم تیم سازنده به‌دنبال آن هستیم.»

نام نهایی بازی چیست؟

تا لحظه نگارش این گزارش، نام رسمی بازی اعلام نشده است. طبق اطلاعات Insider Gaming، تیم‌های EA هنوز در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند. برخی از نام‌های پیشنهادی شامل Battlefield ۶ یا صرفاً Battlefield بوده‌اند، و در این زمینه حتی نظرسنجی‌هایی از کاربران انجام شده است.

 Battle Royale مستقل، ساختار تیمی جدید، و جزئیات گیم‌پلی Battlefield جدید

حالت بتل رویال در Battlefield؟

با وجود اینکه EA در حال حاضر بازی Apex Legends را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بتل‌رویال‌های بازار دارد، اما به‌گزارش Insider Gaming، نسخه جدید Battlefield نیز قرار است حالت بتل رویال خاص خود را داشته باشد. توسعه این حالت ممکن است به استودیو Ripple Effect سپرده شده باشد.

برخلاف حالت Firestorm که در Battlefield V به‌صورت محدود و فقط در چارچوب همان بازی عرضه شد، بتل رویال جدید Battlefield قرار است به‌صورت یک بازی مستقل و رایگان (Free-to-Play) عرضه شود؛ مشابه مدلی که Activision با Warzone و Call of Duty پیاده‌سازی کرده است.

چه استودیو‌هایی در ساخت Battlefield جدید نقش دارند؟

ساخت نسخه جدید بتلفیلد تحت چتر سازمانی جدیدی به‌نام Battlefield Studios انجام می‌شود که چهار استودیوی اصلی EA در آن دخیل هستند:

 DICE (سازنده اصلی مجموعه): توسعه بخش چندنفره (Multiplayer)
 Motive Studio (سازنده Star Wars: Battlefront II): ساخت بخش داستانی و کمپین تک‌نفره
 Criterion (سازنده Need for Speed و Burnout): طراحی محتوا و تجربه‌های بازی
 Ripple Effect: در حال توسعه یک «تجربه جدید از بتلفیلد» که احتمالاً همان بازی بتل رویال است

این ساختار چند استودیویی بخشی از استراتژی Vince Zampella (مدیر سابق Call of Duty و مدیر فعلی فرانچایز بتلفیلد) برای خلق یک "جهان یکپارچه بتلفیلد" است.

نکته قابل‌توجه دیگر این است که استودیوی Ridgeline Games به رهبری خالق Master Chief (شخصیت نمادین سری Halo)، که در ابتدا در این پروژه نقش داشت، به‌دلیل سیاست‌های صرفه‌جویی EA تعطیل شد.

سلاح‌ها، تخریب‌پذیری و گیم‌پلی

طبق گزارش Insider Gaming، در زمان عرضه اولیه بازی، حدود ۴۵ نوع سلاح مختلف در دسترس خواهند بود که دو برابر بیشتر از نسخه ۲۰۴۲ است. همچنین ۱۰ نقشه چندنفره برای زمان لانچ در نظر گرفته شده‌اند و احتمالاً پس از عرضه، نقشه‌های بیشتری اضافه خواهند شد.

عنصر تخریب‌پذیری که از ویژگی‌های خاص سری Battlefield است، در نسخه جدید با عمق بیشتری بازمی‌گردد. بازی از تخریب مبتنی بر کالیبر (Caliber-Based Destruction) استفاده خواهد کرد؛ مشابه آنچه در Rainbow Six Siege دیده‌ایم. بازیکنان می‌توانند دیوار‌ها را سوراخ کنند یا ساختمان‌ها را تخریب نمایند. همچنین ویژگی کشیدن هم‌تیمی مجروح به مکان امن هم در حالت‌های اصلی و هم در بتل رویال در دسترس خواهد بود.

بازگشت به ریشه‌ها؛ خداحافظی با حالت ۱۲۸ نفره و Specialists

Zampella اشاره کرده که تجربه Battlefield ۲۰۴۲ با مسابقات ۱۲۸ نفره، بیش از حد شلوغ و ناهماهنگ بود؛ بنابراین نسخه جدید از این مدل فاصله گرفته و به نقشه‌های متراکم‌تر و طراحی‌شده‌تر بازمی‌گردد:

> «عدد ۱۲۸ نفره لزوماً لذت‌بخش‌تر نبود. طراحی فقط به‌خاطر عدد بالا بی‌منطق است. ما به‌دنبال تجربه‌ای هستیم که بیشتر به نسخه‌های قبلی نزدیک باشد.»

یکی دیگر از تصمیمات پرحاشیه در Battlefield ۲۰۴۲، جایگزینی کلاس‌های سنتی با سیستم Specialist بود. Zampella که بعد از آن تصمیم به تیم پیوست، ضمن تمجید از جسارت تیم سازنده، تأیید کرد که این سیستم طرفدار زیادی نداشت: «Specialist‌ها دیگر بازنمی‌گردند. ما به سیستم کلاسیک بازمی‌گردیم، چون این سیستم در هویت بتلفیلد ریشه دارد.»

رقابت با Call of Duty؟

بتلفیلد همواره یکی از دو قطب اصلی شوتر اول‌شخص کنار Call of Duty بوده است. Zampella در مصاحبه‌ای با IGN گفت: «آیا هدف‌مان شکست دادن Call of Duty است؟ نه مستقیماً. اما همیشه چنین احتمالی هست. ما چیزی متفاوت می‌سازیم. چیزی که امضای خود ما را داشته باشد. اما بله، پتانسیلش را دارد که حتی از Call of Duty پیشی بگیرد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا