افزایش بازده نیروگاههای کشور به بیش از ۴۰ درصد رسید
به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبیمشهدی با اشاره به بهرهوری نیروگاههای حرارتی و سیکل ترکیبی کشور اظهار داشت: افزایش بازده نیروگاهها یکی از برنامههای اصلی وزارت نیرو است و در این مسیر تکمیل بخش بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی نقش مهمی ایفا میکند.
وی افزود: با راهاندازی بخش بخار در این نیروگاهها، بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر میتوان برق بیشتری تولید کرد؛ موضوعی که به شکل مستقیم موجب افزایش بهرهوری نیروگاهها میشود.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به آخرین وضعیت بازده نیروگاهها در کشور، گفت: متوسط راندمان نیروگاههای کشور اکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده و برنامهریزی شده است این شاخص در ادامه اجرای برنامههای توسعهای باز هم افزایش یابد.
رجبیمشهدی تاکید کرد: حتی افزایش نیمدرصدی بازدهی نیروگاهها در مقیاس ملی دستاوردی مهم محسوب میشود، چراکه میتواند نقش قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید برق ایفا کند.
معاون وزیر نیرو همچنین با اشاره به سیاستهای سرمایهگذاری در صنعت برق، ادامهداد: اولویت وزارت نیرو توسعه نیروگاههایی است که با مصرف سوخت کمتر یا بدون مصرف سوخت اضافه، برق بیشتری تولید کنند.
وی اضافهکرد: در همین راستا تکمیل واحدهای بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی و توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر از محورهای اصلی برنامههای وزارت نیرو به شمار میرود.
رجبیمشهدی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری بخش خصوصی در این حوزه میتواند به افزایش ظرفیت تولید برق کشور کمک کند و هم زمان فشار بر مصرف سوخت نیروگاهی را نیز کاهش دهد.
انتهای پیام/
- هتل یار
- نمایندگی تعمیرات دوو
- شیرازی رنت
- کمپینگ
- هدایای تبلیغاتی
- غذای شرکتی
- تور استانبول
- غذای سازمانی
- خرید کارت پستال
- لوازم یدکی تویوتا قطعات تویوتا
- مشاوره حقوقی
- تبلیغات در گوگل
- بهترین کارگزاری بورس
- ثبت نام آمارکتس
- سایت رسمی خرید فالوور اینستاگرام همراه با تحویل سریع
- یخچال فریزر اسنوا
- گاوصندوق خانگی
- تاریخچه پلاک بیمه دات کام
- ملودی 98
- خرید سرور اختصاصی ایران
- بلیط قطار مشهد
- رزرو بلیط هواپیما
- ال بانک
- آهنگ جدید
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس