مایکروسافت با ترفندی جدید، کاربران پر و پا قرص کروم را هدف گرفت

مایکروسافت در جدیدترین تلاش خود برای رقابت با گوگل کروم، در حال آزمایش یک ویژگی جدید و تهاجمی در مرورگر اج است. بر اساس گزارشها، این شرکت در حال تست یک هشدار پاپآپ است که به طور خاص زمانی به کاربران نمایش داده میشود که اج تشخیص دهد آنها از کاربران پر و پا قرص گوگل کروم هستند. این هشدار از کاربر میخواهد که مرورگر اج را به نوار وظیفه ویندوز ۱۱ سنجاق کند.
این ویژگی که در نسخههای آزمایشی اج مشاهده شده، از طریق فلگهای داخلی عمل میکند. یکی از این فلگها به طور مشخص کاربرانی را هدف قرار میدهد که استفاده آنها از کروم بیش از ۹۰ درصد است. به عبارت دیگر، مایکروسافت قصد دارد سرسختترین کاربران رقیب خود را به استفاده بیشتر از اج ترغیب کند.
اگرچه این ویژگی در حال حاضر یک آزمایش داخلی است و ممکن است هرگز به صورت عمومی عرضه نشود، اما نیت مایکروسافت را به وضوح نشان میدهد. این شرکت پیش از این نیز به دلیل روشهای تهاجمی برای تبلیغ اج، مانند نمایش پاپآپهای مختلف درون ویندوز، مورد انتقاد قرار گرفته بود و حتی با شکایت آنتیتراست از سوی اپرا در برزیل مواجه شده است.
هنوز مشخص نیست که مایکروسافت دقیقاً چگونه میزان استفاده از کروم را اندازهگیری میکند، اما وجود این فلگهای آزمایشی نشان میدهد که این شرکت در حال بررسی روشهای پیچیدهتری برای هدف قرار دادن کاربران رقبای خود است.
انتهای پیام/