18:50 25 / 04 /1404

موتور رفتاری هوش مصنوعی برای بازی‌های ویدیویی معرفی شد

موتور رفتاری هوش مصنوعی برای بازی‌های ویدیویی معرفی شد
شرکت Artificial Agency، استارتاپ نوآور در زمینه رفتارهای تولیدی برای بازی‌های رایانه‌ای، موتور رفتاری مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با هدف تحول در طراحی و تجربه بازی معرفی کرد. این فناوری امکان ایجاد شخصیت‌ها، رویدادها و سناریوهای هوشمند و پویایی را فراهم می‌کند که به صورت کامل با یکدیگر و بازیکن در ارتباط هستند.

شرکت Artificial Agency، استارتاپی که در زمینه ایجاد رفتار‌های تولیدی برای صنعت بازی فعالیت می‌کند، امروز از راه‌اندازی نسخه آلفای محصول اصلی خود خبر داد. این موتور هوش مصنوعی قرار است شیوه توسعه و اجرای بازی‌های ویدیویی را دگرگون کند. این فناوری اکنون به صورت آزمایشی در اختیار تعدادی از استودیو‌ها قرار گرفته است.

در حالی که بازار سرگرمی و رسانه در حال کاهش است، صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از بزرگ‌ترین منابع رشد در این بخش محسوب می‌شود. درآمد‌های جهانی این صنعت از ۲۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید. موتور رفتاری Artificial Agency که اولین بار در تابستان گذشته معرفی شد، امکان ایجاد نسل جدیدی از بازی‌های هوشمند و انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند. این موتور به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری در زمان واقعی را در هر بخش از بازی ادغام کنند و دنیایی از عوامل زنده و واکنش‌گر به وجود آورند که با محیط، بازیکنان و داستان در تعامل هستند.

برایان تانر، مدیرعامل و بنیانگذار Artificial Agency گفت: «اگرچه امکانات هوش مصنوعی تولیدی برای صنعت بازی اغلب در زمینه تولید دارایی‌های سه‌بعدی یا صدا محدود شده‌اند، ما باور داریم که قدرت واقعی این فناوری در ایجاد رفتار‌های پویا و تعاملی است. دو سال گذشته را با همکاری طراحان و توسعه‌دهندگان برجسته صنعت گذراندیم و اکنون افتخار معرفی این موتور به دنیا را داریم.»

در نسخه اولیه این موتور، انواع شخصیت‌های هوشمند پشتیبانی می‌شوند:

- شخصیت‌ها: موجوداتی کاملاً خودمختار که قادر به بروز احساسات و واکنش به موقعیت‌های پیچیده هستند. این شخصیت‌ها تنها به رفتار بازیکن در لحظه واکنش نشان نمی‌دهند، بلکه از گذشته بازیکن یاد می‌گیرند و هر ملاقات آینده را با توجه به تجربیات قبلی شخصی‌سازی می‌کنند.

- دیرکتور‌های بازی: موجوداتی غیرفیزیکی که می‌توانند روند پیشرفت بازیکن را رصد و داستان کلی بازی را مدیریت کنند. این دیرکتور‌ها قادرهستند بر اساس سابقه بازی هر کاربر، موقعیت‌های جدید و در زمان واقعی درون بازی ایجاد کنند تا بازیکن را هدایت، کمک یا حتی به چالش بکشانند. شرکت در آینده قصد دارد تا انواع جدیدی از عوامل هوشمند را معرفی کند و محتوای آموزشی و مثال‌های عملی بیشتری را منتشر کند.

الکس کی‌رنی، یکی دیگر از بنیانگذار Artificial Agency افزود: «این نسل جدید از عوامل هوشمند تحول‌آفرین خواهد بود. بازیکنان با تجربه‌هایی مواجه خواهند شد که به سبک بازی آنها واکنش نشان می‌دهند و تجربه را به طور منحصربه‌فردی سرگرم‌کننده می‌کنند. چه با ایجاد موانع جدید، معرفی شخصیت‌های نوین، یا کمک در مواقعی که بازیکن گیر کرده است. برای توسعه‌دهندگان نیز این ابزار امکان تحقق دادن ایده‌های خلاقانه و ایجاد سناریو‌هایی را فراهم می‌کند که پیش از این غیرممکن بودند.»

به گزارشai-techpark‌،‌ این موتور به گونه‌ای طراحی شده است که رفتار‌های تولیدی را به صورت پیش‌فرض فراهم کند، در عین حال قابلیت تنظیم کامل برای هماهنگی با دیدگاه توسعه‌دهندگان و استودیو‌ها را داشته باشد. معماری لایه‌ای و انعطاف‌پذیر آن امکان شروع سریع و تکرار سریع را فراهم کرده و اجازه تغییر یا جایگزینی هر بخشی از کد را می‌دهد تا با روش‌ها و خطوط تولید موجود ادغام شود.

برای بررسی کاربرد‌های عملی این موتور در توسعه بازی، Artificial Agency به تعدادی از استودیو‌ها دسترسی زودهنگام داد و آنها را تشویق به آزمایش کرد. این تجربیات منجر به همکاری در توسعه «کوبیکو» (Cubico) شد، یک دمو فنی که قابلیت‌های موتور و انواع عوامل را در محیط یک بازی به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب