«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در پیش نمایش رکورد زد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نسخه لایو اکشن فیلم محبوب انیمیشنی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در مجموع ۸.۶ میلیون دلار از نمایشهای معمول پنج شنبه و ۲.۵ میلیون دلار دیگر از نمایشهای ویژه چهارشنبه شب به دست آورد.
در مجموع، این عملکرد یکی از بهترین نمایشهای پیش نمایش سال تاکنون محسوب میشود.
این انیمیشن خانوادگی، با دریافت امتیاز تقریباً تماشاگران، به راحتی در مسیر صدرنشینی در باکس آفیس آخر هفته ۱۳ تا ۱۵ ژوئن قرار دارد و پیش بینی میشود افتتاحیهای ۷۵ میلیون دلاری داشته باشد؛ عددی که ممکن است با توجه به فروش پیش نمایشها و واکنشهای اولیه حتی بالاتر هم برود.
تا صبح جمعه، این فیلم امتیاز ۹۹ درصدی تماشاگران را در وب سایت راتن تومیتوز به ثبت رسانده بود، در حالی که امتیاز منتقدان برای این فیلم ۷۷ درصد است.
«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» گوی رقابت باکس آفیس را از فیلم موفق دیزنی یعنی «لیلو و استیچ»، که نسخه لایو اکشنش اوایل این هفته از مرز ۸۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد و طی سه آخر هفته متوالی صدرنشین جدول بود و رکوردهای متعددی به ثبت رساند، ربود.
این نخستین بار است که یونیورسال و دریم ورکس انیمیشن، با الهام از استراتژی دیزنی، یکی از آثار انیمیشنی محبوب خود را به تکنیک لایو اکشن تبدیل میکنند. دین دبلوا، کارگردان اصلی مجموعه، برای بازسازی فیلم اصلی محصول سال ۲۰۱۰ بازگشته است؛ فیلمی که دو دنباله دیگر و چندین اثر جانبی به دنبال داشت. تاکنون، این فرانشیز محبوب درباره یک پسر وایکینگی جوان به نام «هیکاپ» که برخلاف خواست پدرش با یک اژدهای نایت فیوری به نام «توت لس» دوست میشود، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار فروش جهانی داشته است.
«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» از مزیت بزرگی برخوردار است، آن هم عبارتست از تصاحب سالنهای آیمکس که پیش از این به فیلم «ماموریت غیرممکن – تسویه حساب نهایی» با بازی تام کروز تعلق داشت. هر دو فیلم بخشهایی از صحنههای خود را با دوربینهای آیمکس فیلم برداری کردهاند. این فیلم همچنین در بسیاری از سالنهای بزرگ فرمت دیگر نیز در آخر هفته جاری به نمایش در میآید.
انتهای پیام/

فیلم خوب با بازیگران شناخته شده گیشه را تکان میدهد
