روند پیچیده اخذ مجوز رشته پرستاری در مقطع دکتری

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین دیدار و نشست دانشجویان دکتری پرستاری با اعضای هیئترئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در این باره به خبرنگار آنا گفت: در آغازین روزهای سال نو، بهمنظور تکریم و آشنایی اعضای هیئترئیسه دانشگاه و مسئولان دانشکده پرستاری و مامایی با نخستین گروه دانشجویان پذیرفتهشده این رشته، دیداری صمیمانه داشته و با آنان به بحث و تبادلنظر پرداختند.
نرگس صادقی با قدردانی از تمامی دستاندرکاران بهخصوص اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) که بهصورت یک تیم در راستای این هدف تلاش کردند، خاطرنشان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اصفهان بهمنظور تربیت گروههای پرستاری و مامایی موردنیاز کشور از سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی پرستاری و از سال ۱۳۷۲ در مقطع کاردانی رشته مامایی پس از تصویب شورای گسترش دانشگاههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پذیرش دانشجو اقدام کرد.
وی با اشاره به تاریخچه فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اصفهان افزود: این دانشکده سال ۱۳۸۱ نیز از طرف هیئت اعزامی شورای گسترش دانشگاههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و صلاحیت آن برای تربیت دانشجو به تأیید رسید.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) بیان کرد: سال ۱۳۸۶ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناس مامایی و مهرماه سال ۱۳۸۷ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسیارشد آموزش پرستاری در تمامی گرایشها (سلامت جامعه، داخلی جراحی، روانپرستاری و پرستاری کودکان) و همچنین سال ۱۳۹۷ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل را توسط شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.
صادقی اضافه کرد: همچنین پس از ارزیابی و اعتباربخشیهای مکرر که از طرف هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت انجام شد، بهدلیل رعایت استانداردهای لازم و وجود اعضای هیئت علمی کافی در مرتبه دانشیاری در این مقطع، برای نخستینبار در بهمنماه سال ۱۴۰۳ مجوز پذیرش ۶ دانشجو به دانشکده داده شد.
وی با بیان اینکه در میان دانشگاههای آزاد کشور تنها دو واحد دانشگاهی آزاد تهران و اصفهان دارای رشته پرستاری مقطع دکتری هستند، تصریح کرد: روند اخذ این رشته سالهای متمادی به طول انجامیده و تلاشهای زیادی اعم از تأمین کتب و منابع علمی لازم، فضای فیزیکی مناسب، هیئت علمی توانمند با مرتبه دانشیاری، کتابخانه دیجیتال و... برای کسب استانداردهای موردنیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.
انتهای پیام/