طرح حامی دانشجو یک گام تا اجرا؛ زیرساختها آمادهاند

به گزارش خبرنگار آنا، پس از برگزاری نخستین نشست آشنایی با طرح پیشخوان خدمت درخواستهای دانشجویی (حامی) دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شوشتر، دومین نشست بهمنظور بررسی تشکیلات تفصیلی معاونت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با محور بررسی زیرساختها و بسترهای لازم برای اجرای طرح حامی در واحد اهواز تشکیل شد.
این نشست با حضور مجتبی حکیمزاده و محمدمیلاد احمدی مدیران ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه بهعنوان مجریان طرح، رؤسا و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
مدیر حمایت و تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: در طرح حامی حجم کارهایی که قرار است در طول مسیر پاسخگویی به درخواستهای دانشجویی به کارشناسان و کارگزاران برسد، کاهش مییابد؛ بر این اساس لازم است حامیان اشراف موضوعی بر دستورالعملهای آئیننامهها و بخشنامههای اجرایی دانشگاه داشته باشند.
حکیمزاده، طرح حامی را نخستین حلقه ارتباط دانشجو با دانشگاه عنوان و بیان کرد: در حال حاضر یکی از اولویتهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ستاد مرکزی، طرح حامی تعریف شده و انتظار میرود استانهای کشور در اجرای این طرح کنار مجریان باشند.
وی با تأکید بر اولویت دانشگاه به هدایت ساختار اداری به سوی سامانهای شدن و غیرحضوری شدن فرآیندها، مواردی همچون کاهش مراجعات حضوری، افزایش شفافیت و سرعت پاسخگویی و در نهایت چابکسازی فرآیند پاسخگویی به درخواستهای دانشجویی را هدف اصلی راهاندازی طرح حامی دانست.
مدیر حمایت و تسهیلات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم آمدن زیرساختها و بستر لازم برای اجرای طرح حامی، اظهار کرد: روند اجرای این طرح در بُعد فنی و نرمافزاری پیشرفت قابل ملاحظهای داشته و حساب کاربری حامیان هر استان به ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اعلام و به ریاست استانها ابلاغ شده است.
حکیمزاده تأکید کرد: در مرحله بعد لازم است استانها با تشکیل کارگروههای تخصصی در سطح واحد اهواز، با توجه به نظام موضوعات درخواستهای دانشجویی و همفکری معاونتهای موضوعی و شوراهای تخصصی، به تعریف سرفصلها، بازتعریف فرآیندها و ساختارهای قبلی و سازگاری آنها با طرح حامی بپردازد و آموزش مستمر آئیننامهها و دستورالعملهای موجود در بخشنامههای دانشگاه به حامیان توسط دفتر توانمند سازی دانشگاه را در دستورکار خود قرار دهند.
وی، دو ابزار اصلی در فرآیند طرح حامی را کارکنان و هوش مصنوعی دانست و از بهرهبرداری از فاز دوم اجرای این طرح در تابستان آینده با محور تلفیق هوش مصنوعی و ساختار کارکنان در دانشگاه خبر داد.
به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارتقای کیفیت خدمات اداری و ارتباطات دانشجویی به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و با مشارکت مدیران و متخصصان حوزههای مختلف دانشگاه، اقدام به اجرای طرح پیشخوان درخواستهای دانشجویی با عنوان طرح حامی کرده و در این طرح که بخشی از برنامههای کلان دانشگاه برای بهینهسازی فرایندهای اداری است، دانشجویان میتوانند درخواست خود را به صورت پست الکترونیک به شخصی با عنوان «حامی» ارسال کنند که وی مسئولیت پیگیری امور آنها از بخشهای مختلف دانشگاه را خواهد داشت.
انتهای پیام/