«صیاد» و جراحی تخصصی تاریخ جنگ برای عریان کردن واقعیت ها

گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، علی پاریاو ( فعال رسانه)ـ فیلم «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی چندین تابوشکنی جسورانه در خود جای داده است، اینکه کاملا بی طرفانه به رئیسجمهور و فرمانده کل قوای آن دوره آقای بنی صدر میپردازد.
اینکه بزرگترین ابهام در اذهان عمومی در مورد چگونگی تعامل ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس را عریان میکند.
اینکه، قالب مردم از اقدام به ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی در آن دوره اطلاعی ندارند ولی در این فیلم، ما را با انبوهی از اطلاعات مواجه میکند؛ و اینکه با خوش ذوقی از همسر بودن علی سرابی و مارال بنی آدم (بازیگران نقش علی صیاد شیرازی و همسرش) در دنیای واقعی استفاده کرده و با نشان دادن سادهترین و پیش افتادهترین مهرورزیهای زن و شوهری در فیلم، به سرعت باعث ایجاد حس همدلی بین مخاطب و فیلم میشود.
جلوههای ویژه و مدیریت تصویربرداری عالی (مخصوصأ تصاویر نبردهای هوایی)، استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی صدای واقعی قهرمانان داستان بر روی صدای هنرپیشههای فیلم استفاده نموده، یک نوآوری و خوش سلیقگی نادر است که مخاطب را متحیر ساخته و سر ذوق میآورد.
پرداختن به تابوهایی که هر فیلمسازی جسارت پرداختن به آنها را ندارد و استفاده همه جانبه از همه توان و امکانات، یک فیلم جذاب بوجود آورده است، باعث شده تا شانس این را داشته باشد در بخشهای بهترین تهیهکننده، جلوههای ویژه، کارگردانی، طراح گریم و مدیریت تصویربرداری، کاندیدهای دریافت سیمرغ چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر باشد.
انتهای پیام/

«صیاد» روایتی کمنظیر از جانفشانی فرماندهان ارتش در دوران جنگ است +فیلم
