راز‌های انتخاب اپیزود: چگونه سریال‌های موفق، داوران امی را تسخیر می‌کنند؟

راز‌های انتخاب اپیزود: چگونه سریال‌های موفق، داوران امی را تسخیر می‌کنند؟
رقابت در جوایز امی ۲۰۲۵ بسیار فشرده است و انتخاب درست اپیزود، می‌تواند تفاوت بین پیروزی و شکست را رقم بزند. کدام سریال‌ها در این رقابت، بهترین استراتژی را به کار گرفته‌اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، انتخاب اپیزود برای رقابت در جوایز امی سال‌هاست به عنوان یک «هنر» شناخته می‌شود؛ ترکیبی از نمایش توانایی بازیگری و ریسک‌پذیری حساب شده. با آن که از سال ۲۰۱۵ دیگر رأی دهندگان موظف به تماشای همه اپیزود‌های ارسال‌شده نیستند، اما همچنان یک اپیزود درست می‌تواند ورق را برگرداند و یک انتخاب ضعیف می‌تواند به قیمت باخت تمام شود.

امسال اپل تی‌وی پلاس پیشتاز رقابت‌هاست. درام «جداسازی» با ۲۷ نامزدی و کمدی «استودیو» با ۲۳ نامزدی جلوتر از رقبا قرار دارند. استراتژی «جداسازی» نمونه‌ای از هماهنگی کامل است؛ آدام اسکات اپیزود پایانی «بندر سرد» را برگزیده، بریت لاور «آتیلا» را، و پاتریشیا آرکت و دیگر بازیگران مکمل نیز اپیزود‌های پرکشش را انتخاب کرده‌اند تا رأی‌دهندگان بیشترین تأثیر را بگیرند.

در میان آثار اچ‌بی‌او مکس، سریال «آخرین بازمانده از ما» یک انتخابی احساسی داشت؛ پدرو پاسکال اپیزود «قیمت» را ارائه کرد که یکی از شخصی‌ترین بازی‌های اوست. در مقابل، «نیلوفر سفید» رویکردی جمعی در پیش گرفت و بیشتر نامزدهایش اپیزود پایانی «Amor Fati» را فرستادند، هرچند برخی همچون پارکر پوزی و سم راکول اپیزود‌های متفاوتی را انتخاب کردند.

در بخش کمدی، «خرس» انسجامی نسبی نشان داد؛ جرمی آلن وایت اپیزود «فردا» را انتخاب کرد، در حالی که همبازی هایش نیز اپیزود‌هایی محوری را برگزیدند. در مقابل، «مدرسه ابتدایی ابوت» پراکندگی بیشتری داشت؛ کوینتا برانسون «اعتصاب» را برگزید، جنیل جیمز «کلاس موسیقی» و شریل لی رالف «صدمین روز مدرسه» را. این پراکندگی می‌تواند هم ریسک پخش شدن آرا داشته باشد و هم به دیده شدن اپیزود‌های مختلف کمک کند.

در همین حال، «استودیو» آگاهانه یا ناآگاهانه انتخاب‌های متنوعی داشت؛ سث روگن اپیزود «انکولوژیست کودکان»، کاترین هان «کستینگ»، کاترین اوهارا «ارتقا» و آیک بارینهولتز «جنگ» را انتخاب کردند. این پراکندگی ممکن است به ضرر برخی تمام شود، به ویژه در رقابت نزدیک با هریسون فورد برای سریال «کوچک سازی» در این سریال نیز هر بازیگر اپیزودی متفاوت انتخاب کرده است که تنوع داستانی آن را نشان می‌دهد.

در بخش مینی سریال و سریال‌های آنتولوژی، بازیگران اصلی کل فصل داوری می‌شوند، اما بازیگران مکمل باید اپیزود خاصی را ارائه کنند. از جمله، در سریال «هیولاها: داستان لیل و اریک منندز» خاویر باردم و کلویی سون اپیزود «فکر نکن همه چی تمام شده» را انتخاب کردند که نقطه اوج احساسی کل مجموعه است. همچنین در «بی‌گناه مفروض» روث نگا و پیتر سارسگارد اپیزود‌هایی پرتنش در دادگاه را برگزیدند.

در نهایت، پرسش اصلی باقی می‌ماند: آیا هماهنگی و انتخاب اپیزود‌های واحد می‌تواند برنده را مشخص کند یا یک اجرای متفاوت و درخشان از اپیزودی کمتر شناخته شده رأی‌دهندگان را غافلگیر خواهد کرد؟

پیش بینی برندگان امی ۲۰۲۵
•    بهترین سریال درام: «جداسازی» از اپل‌تی‌وی پلاس
•    بهترین بازیگر مرد درام: آدام اسکات – «جداسازی»
•    بهترین بازیگر زن درام: بریت لاور – «جداسازی»
•    بهترین سریال کمدی: «خرس» از هولو/دیزنی
•    بهترین بازیگر مرد کمدی: جرمی آلن وایت – «خرس»
•    بهترین بازیگر زن کمدی: کوینتا برانسون – «مدرسه ابتدایی ابوت»
•    بهترین مینی‌سریال: «هیولاها: داستان لیل و اریک منندز» از نتفلیکس
•    بهترین بازیگر مرد در مینی‌سریال: آندره هالاند – «میسترالیا»
•    بهترین بازیگر زن در مینی‌سریال: جوڈی کومر – «مری و جورج» 

هفتاد و هفتمین دوره جوایز امی به میزبانی کمدین نیت بارگاتزه، روز یکشنبه ۱۴ سپتامبر به طور زنده از شبکه سی بی اس پخش خواهد شد و از طریق پارامونت پلاس نیز در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا