در نشست با اهالی رسانه مطرح شد؛

درس‌های شهید باقری برای خبرنگاران امروز/ امیریان: جذب جوانان، اولویت اصلی باغ موزه دفاع مقدس

درس‌های شهید باقری برای خبرنگاران امروز  امیریان: جذب جوانان، اولویت اصلی باغ موزه دفاع مقدس
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، با تأکید بر اهمیت جذب نسل جوان به این مجموعه، اعلام کرد که افزایش بازدیدکنندگان به‌ویژه در رده سنی جوانان و نوجوانان، از اولویت‌های اصلی باغ موزه است. او هدف از این اقدام را نه تنها آشنایی نسل جدید با تاریخ دفاع مقدس، بلکه ایجاد بستری برای درک و حفظ ارزش‌های این دوران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی امیریان مدیرعامل  باغ موزه دفاع مقدس امروز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای فرماندهان جنگ اخیر و همچنین شهید فرشته افشردی ویژگی‌های یک خبرنگار موفق را از منظر تجربیات و شناخت خود از شهید باقری برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وجه تمایز خبرنگار اشاره کرد و افزود: دیدن زوایای پنهان پیرامون است که خبرنگار را از آدم عادی جدا می‌کند. همچنین، نگاه تحلیلی و آینده‌نگاری اگر در فرد رسانه‌ای نباشد، کارش را با مشکل مواجه می‌کند. خبرنگار باید نگاه ضعف و قوت  داشته باشد و بی‌مهابا و شفاف با مطرح کردن مسائل اطراف سعی در بهبود اوضاع داشته باشد، البته با عدالت و شرایط موجود و امانت‌داری.

سردار امیریان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد «محمد باقری» و سپهبد«حسین سلامی» به عنوان اعضای هیات امنای این موزه اظهار داشت: میدان و رسانه دو روی یک سکه‌اند که اگر در میدان پیروز هم شوید اما از نظر رسانه‌ای درست و به موقع به آن نپردازید، پیروزی‌هایتان به چشم نیامده و به تاریخ خواهد پیوست.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به سرعت انعکاس پیروزی‌ها در رسانه افزود: با توجه به نقش و جایگاه رسانه فعالیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره با پیوست رسانه‌ای دنبال شده چراکه بدون حضور رسانه‌ها کار ناقص می‌ماند.

امیریان به نگاه سردار شهید «حسن باقری» به حوزه خبر پرداخت و گفت: شخصا به‌عنوان کسی که ۱۲ سال مسئول موسسه شهید باقری بودم در کنار تعاریفی که از ایشان می‌شود، شخصیت شهید حسن باقری را با نظم ایشان شناختم. 

وی افزود: شاخص‌هایی در رفتار خبری شهید باقری برای یک خبرنگار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به نظم، مدیریت زمان، آینده‌نگری در وقایع، انعکاس درست و امین اخبار اشاره کرد.

سردار امیریان در توضیح شاخصه‌های فوق با یادی از سپهبد شهید غلامعلی رشید گفت: این شهید عزیز یکی از منظم‌ترین افرادی بود که دیده بودم. شهید رشید گفته بود که زمان در دست من است، چراکه ایشان بسیار منظم و برنامه‌ریزی شده فعالیت می‌کرد که این خصیصه یکی از اولویت‌های افراد موفق و استراتژیست است.

امیریان در ادامه نشست به گزارش‌های شهید باقری از دوران دفاع مقدس برای محسن رضایی اشاره کرد و توضیح داد: آقای رضایی عنوان می‌کند که وقتی شهید باقری گزارش جنگ را به من می‌داد، انگار گزارش‌ها رنگی بود، و این را نشانه‌ای از اهمیت انعکاس درست اطلاعات در کار رسانه دانست.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به رهبرد و مسئولیت‌ باغ موزه گفت: خدمت‌رسانی به مردم و افزایش بازدیدکنندگان هم از نظر کیفی و هم کمی، خصوصاً در رده سنی جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی باغ موزه است.

وی از بازخوانی و اصلاح تالارها و همچنین اصلاح موزه باز باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و تأکید کرد: کار ما برای تاریخ است نه صرفاً برای امروز.

در ادامه نشست اهالی رسانه نکات و نقدهایی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا