درسهای شهید باقری برای خبرنگاران امروز/ امیریان: جذب جوانان، اولویت اصلی باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی امیریان مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس امروز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای فرماندهان جنگ اخیر و همچنین شهید فرشته افشردی ویژگیهای یک خبرنگار موفق را از منظر تجربیات و شناخت خود از شهید باقری برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وجه تمایز خبرنگار اشاره کرد و افزود: دیدن زوایای پنهان پیرامون است که خبرنگار را از آدم عادی جدا میکند. همچنین، نگاه تحلیلی و آیندهنگاری اگر در فرد رسانهای نباشد، کارش را با مشکل مواجه میکند. خبرنگار باید نگاه ضعف و قوت داشته باشد و بیمهابا و شفاف با مطرح کردن مسائل اطراف سعی در بهبود اوضاع داشته باشد، البته با عدالت و شرایط موجود و امانتداری.
سردار امیریان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد «محمد باقری» و سپهبد«حسین سلامی» به عنوان اعضای هیات امنای این موزه اظهار داشت: میدان و رسانه دو روی یک سکهاند که اگر در میدان پیروز هم شوید اما از نظر رسانهای درست و به موقع به آن نپردازید، پیروزیهایتان به چشم نیامده و به تاریخ خواهد پیوست.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به سرعت انعکاس پیروزیها در رسانه افزود: با توجه به نقش و جایگاه رسانه فعالیتهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره با پیوست رسانهای دنبال شده چراکه بدون حضور رسانهها کار ناقص میماند.
امیریان به نگاه سردار شهید «حسن باقری» به حوزه خبر پرداخت و گفت: شخصا بهعنوان کسی که ۱۲ سال مسئول موسسه شهید باقری بودم در کنار تعاریفی که از ایشان میشود، شخصیت شهید حسن باقری را با نظم ایشان شناختم.
وی افزود: شاخصهایی در رفتار خبری شهید باقری برای یک خبرنگار وجود دارد که از جمله آنها میتوان به نظم، مدیریت زمان، آیندهنگری در وقایع، انعکاس درست و امین اخبار اشاره کرد.
سردار امیریان در توضیح شاخصههای فوق با یادی از سپهبد شهید غلامعلی رشید گفت: این شهید عزیز یکی از منظمترین افرادی بود که دیده بودم. شهید رشید گفته بود که زمان در دست من است، چراکه ایشان بسیار منظم و برنامهریزی شده فعالیت میکرد که این خصیصه یکی از اولویتهای افراد موفق و استراتژیست است.
امیریان در ادامه نشست به گزارشهای شهید باقری از دوران دفاع مقدس برای محسن رضایی اشاره کرد و توضیح داد: آقای رضایی عنوان میکند که وقتی شهید باقری گزارش جنگ را به من میداد، انگار گزارشها رنگی بود، و این را نشانهای از اهمیت انعکاس درست اطلاعات در کار رسانه دانست.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به رهبرد و مسئولیت باغ موزه گفت: خدمترسانی به مردم و افزایش بازدیدکنندگان هم از نظر کیفی و هم کمی، خصوصاً در رده سنی جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از اولویتهای اصلی باغ موزه است.
وی از بازخوانی و اصلاح تالارها و همچنین اصلاح موزه باز باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و تأکید کرد: کار ما برای تاریخ است نه صرفاً برای امروز.
در ادامه نشست اهالی رسانه نکات و نقدهایی را مطرح کردند.
انتهای پیام/