دانش‌آموزان استثنایی نباید از چرخه تربیت جامع جا بمانند

دانش‌آموزان استثنایی نباید از چرخه تربیت جامع جا بمانند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی خط قرمز ماست از تشکیل کارگروه ویژه برای رصد برنامه‌های دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و گفت: توزیع منابع آموزشی باید بر اساس نیازهای ویژه هر دانشآموز انجام شود، نه به شکل برابر، بلکه به شکل عادلانه. وی حضور موفق این دانشآموزان در مسابقات پارالمپیک را نماد ظرفیتهای مغفولمانده نظام تعلیم و تربیت خواند

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت در جلسه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی و محرومیت زدایی، شعار محوری اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها بوده و از مهمترین اصول آموزش و پرورش است لذا در این زمینه باید تمام دستگاه‌ها کمک کننده باشند.

وی افزود: برای تربیت یک دانش آموز تمام ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین باید مشارکت مردم و مسئولان را داشته باشیم.

جعفری اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت معتقدیم مشارکت درون و برون سازمانی هم افزایی ایجاد می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش حضور دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در اعزام رشته پارالمپیک به صربستان را برکت کاروان دانش آموزی امید ایران خواندن و گفت: موضوع استعدادیابی از طریق فدراسیون ورزش دانش آموزی پیگیری خواهد شد ما معتقدیم گفتمان سازی و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی کشور برای تربیت دانش آموزان نویدبخش یک آینده خوب است.

وی ادامه داد: تامین و بسط عدالت آموزشی در بهره گیری از فرصت‌ها به ویژه در مناطق محروم و برای دانش آموزان استثنایی از استراتژی‌های کلان است.

محمد جعفری گفت: تمام فعالیت‌ها باید براساس اسناد بالادستی اجرا شود. برای تحقق عدالت آموزشی نیز باید در تمام مدارس فعالیت‌ها را یکسان اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: عدالت آموزشی در قالب توزیع منابع و تجهیزات براساس نیاز‌های فردی و دریافت خدمات مختلف برای دانش آموزان استثنایی بسیار مهم است.

وی افزود: سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت با رویکرد مدرسه محور، عدالت محور، کیفیت محور و فراگیر دنبال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادامه داد: باید نگاه جامع به نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم لذا برگزاری نشست‌های مشترک برای استفاده از ظرفیت‌ها موثر است.

جعفری گفت: تنوع بخشی موقعیت‌های یادگیری از طریق ایجاد فضا مورد تاکید و در همکاری مشترک با استان‌ها نیز ذکر شده است.

وی تاکید کرد که کارگروهی از حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده تا برنامه‌ها گفتمان سازی و رصد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت در حوزه‌های مختلف به ویژه سنجش شایستگی‌های نوآموز بدو ورود نیز مهم است، زیرا نقشه راهی را تدوین می‌کند تا به اجرای برنامه‌ها کمک شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب