تلفیق هوش مصنوعی با دانشکدههای صنعتی برای حل ناترازی نیروی انسانی در آینده

به گزارش خبرنگار آنا، محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماندیشی دانشکده توسعه، مهارت و کارآفرینی با تأکید بر ضرورت ایجاد عرصههای فرادانشگاهی در پاسخ به تحرکات اجتماعی، خواستار فعالسازی جریان هدایت تحصیلی و جذب نخبگان مهارتی شد و اظهار کرد: دانشکده توسعه، فناوری و کارآفرینی با توجه به جایگاه ویژه خود، باید مأموریتمحور عمل کند و از تبدیل شدن به گروه صرفاً آموزشی جلوگیری کند. تغییر روشها و تلفیق آموزش با فناوریهای روز از الزامات تحول در نظام دانشگاهی است.
وی ترکیب هوش مصنوعی با دروس دانشگاهی را ضرورت خواند و افزود: تکرار روال گذشته برای دانشگاه به معنای زوال است. باید آموزشها را با نیازهای شغلی امروز همسو کنیم.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر سه عنصر امید، نشاط و خودباوریبهعنوان پایههای موفقیت دانشکده، بیان کرد: استان مرکزی با ظرفیت صنعتی خود میتواند میزبان دانشکدهای الگویی در سطح کشور باشد.
برنامههای انگیزشی و پاسخ به دغدغهها
نادی از برنامههایی مانند تشویق دانشجویان برای حضور در کلاسهای مهارتمحور بهعنوان ابزاری برای تحول دانشگاه برشمرد و مطرح کرد: دانشگاه باید به سمتی حرکت کند که پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشد.
محمدباقر توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک نیز بر اهمیت نقش دانشکده توسعه، مهارت و کارآفرینی در تربیت نیروی انسانی همسو با نیازهای صنعتی استان تأکید کرد.
گشایش دانشکده توسعه در شرکت لجور
پس از پایان این نشست در مراسمی دانشکده توسعه، فناوری و کارآفرینی در محل شرکت لجور افتتاح شد.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانشکده اراک نمونهای موفق است بر لزوم گسترش چنین مراکزی در سایر شرکتهای صنعتی تأکید کرد و گفت: این دانشکدهها نهتنها باید به آموزش نیروی انسانی بپردازند؛ بلکه میتوانند به شرکتهای همجوار نیز خدمات آموزشی ارائه دهند.
راهحل بحران نیروی انسانی آینده
نادی ناترازی نیروی انسانی در آینده را یکی از چالشهای پیشِرو دانست و راهحل اصلی را در «تأسیس دانشکدههای مهارتمحور در محل شرکتهای صنعتی» عنوان کرد.
حسن مهدینیا، مدیرعامل شرکت لجور هم با ابراز خرسندی از راهاندازی این دانشکده، بیان کرد: تعامل صنعت و دانشگاه، حلقه مفقوده توسعه است و این همکاری میتواند الگویی برای پیوند علم و عمل در کشور باشد.
انتهای پیام/