12:02 10 / 02 /1404
جهان‌بین عنوان کرد؛

عبور از حافظه‌محوری در یادگیری با تعلیم و تربیت مهارتی

عبور از حافظه‌محوری در یادگیری با تعلیم و تربیت مهارتی
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه الگوپذیری دانشجو از رفتار استاد تأثیر بیشتری نسبت به کلام او دارد، تعلیم و تربیت مهارتی را مرحله‌ای برای عبور از حافظه‌محوری در امر یادگیری برشمرد.

به گزارش خبرنگار آنا از کرمانشاه، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با استادان همیار فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به مؤلفه‌های مهم تعلیم و تربیت در دانشگاه گفت: الگوپذیری دانشجو از رفتار استاد در کلاس و محیط دانشگاه تأثیر بیشتری نسبت کلام او دارد که این از اهمیت رفتار و عملکرد استادان در دانشگاه بر قشر دانشجو دارد.

وی افزود: تعلیم و تربیت هویتی که شامل رفتار انسانی، دینی، ملی و انقلابی است، موجب ایجاد امید، وطن دوستی، دلسوزی و سایر مؤلفه‌های مؤثر فرهنگی در دانشگاه توسط استادان همیار فرهنگی خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، شاخصه‌های فرهنگی مقاوم جامعه و استحکام بخش نظام جمهوری اسلامی را در کلاس درس برای دانشجویان؛ امید، قانون‌مندی، اعتماد به نفس ملی، باور به کرامت، مجاهدت و سخت کوشی و قناعت برشمرد.

جهان‌بین، تعلیم و تربیت مهارتی را مرحله‌ای برای عبور از حافظه‌محوری در امر یادگیری برشمرد و افزود: برای یادگیری عمیق و کاربردی در توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته‌های موجود ذهن تحلیلی به جای ذهن نقلی و عقلی است.

الگوپذیری دانشجو از رفتار استاد تأثیر بیشتری نسبت کلام او دارد

وی، تعلیم و تربیت اجتماعی را آمادگی برای ورود اجتماع و زیر بار مسئولیت اجتماعی رفتن دانست و تبیین کرد: در این میانه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی با محور نقش استاد است، آنگونه که استاد فرهنگی؛ سلوک و بیان را از تعلیم درس به سمت تربیت موثر داشته باشد که رویداد تجربه نگاری استادان موفق همیار فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این راستا الگوی مناسبی برای سایر استادان باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آمار مختلف دانشجویان در تأثیرپذیری از کلاس درس و محیط خارج از کلاس گفت: بیشترین حضور دانشجو در دانشگاه را کلاس درس و حضور با استاد می‌توان عنوان کرد که توجه به این امر در هر نهاد علمی برای تأثیرگذاری فرهنگی از طریق استادان ضرورتی انکارناپذیر است که با توجه به ظرفیت بیش از ۴۰ درصد آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی، این توجه باید بسیار با اهمیت مورد نظر قرار گیرد.

نشست معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با استادان همیار فرهنگ واحد کرمانشاه با حضور مسعود باغفلکی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، سیدحمید مهدیون مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حبیب‌الله گل‌محمدی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، اعضای هیئت رئیسه واحد کرمانشاه، رؤسای واحد‌ها و مراکز استان و اعضای هیئت علمی گروه‌های مختلف آموزشی برگزار شد.

جهان‌بین در دیداری با کانون‌ها و تشکل‌ها و هیئات مذهبی دانشگاه، افزون بر آشنایی با دبیران این کانون‌ها و تشکل‌ها، به بحث و تبادل نظر درراستای هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب