۲۷/ خرداد /۱۴۰۴
12:18 19 / 12 /1403

تغییر در ذائقه دانشجویان با اجرای برنامه‌های تحولی و نظام دانشی

تغییر در ذائقه دانشجویان با اجرای برنامه‌های تحولی و نظام دانشی
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: برنامه‌های تحولی و نظام دانشی بر مبنای اجرای دقیق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به تحولات گسترده و تغییر در ذائقه دانشجویان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار آنا، کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در نشست تبیین نظام‌نامه «بازآرایی ساختار نظام دانشی دانشگاه آزاد اسلامی» که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با تبیین رسالت خودسازی و جامعه سازی دانشگاه با محور گروه‌های دانشی و دانشکده‌های موضوع محور اظهار کرد: هدف از برنامه‌های تحولی و نظام دانشی محدود به جابه‌جایی، ادغام و یا تغییرات ظاهری نیست؛ بلکه بر مبنای اجرای دقیق سند تحول و تعالی و با توجه به تحولات گسترده و تغییر در ذائقه دانشجویان دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر شناخت درست اهداف، راهبرد‌ها و سیاست‌های برنامه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ساختار‌های قدیمی دانشگاه دیگر پاسخگوی نیاز‌های علمی و مهارتی دانشجویان نیست و با اجرای نظام دانشی، مسیر جدیدی برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی ترسیم شده و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی، به سمت نظام دانشی پویا و کارآمد حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک یکی از اهداف اصلی این بازآرایی را ایجاد هم‌افزایی بین رشته‌های مختلف و ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه علمی کشور برشمرد و با اشاره به نقش کلیدی ارکان دانشگاه در این باره افزود: استادان برای به ثمر نشستن اهداف نظام دانشی جدید نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کنند. مدیران دانشگاهی باید با هدایت جریان‌های دانشجویی در ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش نقش‌آفرین بوده و دانشجویان هم می‌توانند در این بستر مهیا و با تکیه بر ظرفیت‌های خود وارد میدان نوآوری و خلاقیت شوند.

هویت هر عضو هیئت علمی با توسعه فناوری شکل می‌گیرد

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک نیز به نقش اعضای هیئت علمی در ساختار نظام‌نامه دانشی اشاره کرد و گفت: هویت هر عضو هیئت علمی با نقش‌آفرینی آموزشی، انجام پژوهش و توسعه فناوری شکل می‌گیرد.

سحر هنرمند جهرمی ادامه داد: استادان در گروه‌های دانشی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی مرسوم با راهبری رؤسای دانشکده‌های موضوعی و هماهنگی مدیران گروه‌های دانشی در موضوعاتی که مأموریت بالقوه دانشگاه است در ارتباط خواهند بود.

وی به مؤلفه‌های نظام‌نامه دانشی، ساختار و برنامه‌ها و اهداف دانشکده‌های موضوعی و ساختار گروه دانشی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب