در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی آب در منازل مجهز به کاهنده‌های مصرف

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای منطقه یک، از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف آب مشترکان پرمصرف پس از نصب کاهنده‌های مصرف خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی در میان مشترکان است.

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای منطقه یک، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از اجرای طرح نصب کاهنده‌های مصرف آب برای مشترکان پرمصرف خبر داد.

وی اظهار کرد: مشترکانی که مصرف آب بالایی دارند، با روش‌های مختلف شناسایی و برای حضور در ناحیه آبفا دعوت می‌شوند. در این فرآیند تلاش می‌کنیم آنها را نسبت به ضرورت نصب کاهنده‌های مصرف مجاب کنیم، زیرا تجربه و آمارهای موجود نشان داده است که این تجهیزات تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف آب دارند.

اکبریان افزود: میزان صرفه‌جویی به تعداد شیرآلات و نقاط مصرف در هر واحد مسکونی بستگی دارد. به‌طور معمول، نصب کاهنده روی هر شیر می‌تواند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف همان نقطه را کاهش دهد. با این حال، به دلیل محدودیت نصب در برخی شیرآلات، میانگین کاهش مصرف در واحدهای مسکونی که این طرح در آنها اجرا شده، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است.

مدیرعامل آبفای منطقه یک درباره نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: ابتدا اخطاریه‌ای برای این مشترکان ارسال می‌شود. پس از قرائت دوره بعدی کنتور، میزان مصرف آنها مجدداً بررسی می‌شود. اگر روند مصرف کاهشی باشد، نشان‌دهنده توجه مشترک به اخطارهاست و اقدامات بعدی متناسب با شرایط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پس از دو یا سه دوره همچنان مصرف مشترک در سطح بالا باقی بماند یا افزایش یابد، کارشناسان آبفا به محل مراجعه می‌کنند. در این مراجعه ضمن امضای تفاهم‌نامه نصب کاهنده‌های مصرف و اخذ تعهد برای رعایت الگوی مصرف، در برخی موارد محدودیت موقت در ارائه خدمات اعمال می‌شود.

اکبریان تأکید کرد: هدف آبفا قطع کامل آب مشترکان نیست، بلکه یادآوری و فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب است. به همین دلیل، محدودیت‌ها به‌صورت موقت و برای چند ساعت اعمال می‌شود و پس از انجام هماهنگی‌های لازم، جریان آب مجدداً برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر