08:00 01 / 05 /1404
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد

15 تحول بنیادین دوره مدیریتی شهید طهرانچی در دانشگاه آزاد/ مسیری که ادامه دارد

15 تحول بنیادین دوره مدیریتی شهید طهرانچی در دانشگاه آزاد  مسیری که ادامه دارد
پیام نجفی گفت: شهید طهرانچی با بازطراحی آموزش، تقویت پیوند علم و صنعت و ترویج ارزش‌های قرآنی، دانشگاه را به کانون پیشرفت و هویت‌سازی تبدیل کرد و اکنون این مسیر با جدیت ادامه می‌یابد.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در تبیین تحولات عمیق و ماندگار دوره هفت‌ساله مدیریت شهید دکتر محمدمهدی طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دکتر طهرانچی با نگاهی مسئله‌محور و مبتنی بر نیاز‌های واقعی جامعه، دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت تبدیل به قطب فناوری و نوآوری هدایت کرد.

طراحی مدل‌های نوآورانه برای حل مسائل جامعه

وی از بازآفرینی ساختار آموزش عالی به عنوان یکی از دستاورد‌های کلیدی طهرانچی نام برد و افزود: طراحی مدل‌های نوآورانه برای حل مسائل جامعه، ایجاد دانشکده‌های مأموریت‌گرا، ساماندهی مدیران گروه‌ها در سطح ملی و استانی و تقویت پیوند میان مدارس سما و دانشگاه ازجمله اقدامات برجسته‌ای بود که در دوره مدیریت شهید، ساختار آموزشی دانشگاه را متحول کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مدل استاد وابسته و استادیار آموزشی، همراه با یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزشی و مجازی، نمونه‌هایی از اصلاحات بنیادین در دوره مدیریتی شهید طهرانچی در دانشگاه آزاد بود، اضافه کرد: در حوزه فناوری و مهارت‌افزایی نیز شهید با راه‌اندازی سرا‌های نوآوری و بازار‌های فناوری، زمینه‌ساز ترویج اشتغال همزمان با تحصیل شد.

ارتقای اعضای هیئت علمی به سطوح دانشیاری و استادی تسهیل شد

طراحی مدل‌های نوآورانه برای حل مسائل جامعه، ایجاد دانشکده‌های مأموریت‌گرا، ساماندهی مدیران گروه‌ها در سطح ملی و استانی و تقویت پیوند میان مدارس سما و دانشگاه ازجمله اقدامات برجسته‌ای بود که در دوره مدیریت شهید، ساختار آموزشی دانشگاه را متحول کرد

نجفی گفت: نگاه هدفمند دکتر طهرانچی به پژوهش با نظام‌هایی مانند پژوهشیار و هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت چالش‌های صنعت و جامعه، تولید مقالات علمی را به‌طور چشمگیری افزایش داد و ارتقای اعضای هیئت علمی به سطوح دانشیاری و استادی را تسهیل کرد.

وی بیان کرد: از منظر مدیریتی، اصلاح قوانین برای جذب محصولات دانش‌بنیان، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری و پیاده‌سازی اتوماسیون اداری و ایمیل‌پایه از دیگر ابتکارات طهرانچی بود که زیرساخت‌های دانشگاه را تقویت کرده و در کنار این تحولات، توجه ویژه به تعالی فرهنگی و معنوی از طریق برنامه‌های قرآن‌محور، تربیت اخلاقی و انس با نهج‌البلاغه، دانشگاه را به محیطی برای پیوند علم و دین تبدیل کرد.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد: در استان اصفهان این تحولات به‌ویژه در توسعه اشتغال دانش‌بنیان، راه‌اندازی سرا‌های نوآوری و افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای نمود پررنگی داشت.

نجفی با اشاره به رشد سهم دانشگاه آزاد از ۲۸ درصد به ۴۷ درصد از کل دانشجویان استان اصفهان، این موفقیت را نتیجه اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه دانست که در سه سال گذشته، اصفهان را در میان سه استان برتر کشور قرار داده است.

دکتر رنجبر مسیر تحول دانشگاه آزاد را با همکاری مدیران ادامه خواهد داد

وی با اشاره به مسئولیت دکتر رنجبر به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، او را چهره‌ای نزدیک به طهرانچی توصیف کرد که با تسلط بر آرمان‌های ایشان، مسیر تحول را با همکاری مدیران ادامه خواهد داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان آینده دانشگاه آزاد اسلامی را با وجود چالش‌ها، روشن و راهبردی دانست و تأکید کرد: وظیفه دانشگاهیان، حفظ حرکت قطاری است که طهرانچی آن را به سوی مقصد هدایت کرد.

نجفی با تجلیل از اخلاق‌مداری، تواضع و تعهد علمی طهرانچی، او را الگویی ممتاز برای دانشگاهیان خواند و از همه خواست تا با پاسداشت این میراث گران‌بها در تربیت نسلی متعهد و دلسوز برای آینده ایران کوشا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب