بازی سازان از سکوهای داخلی برای تبلیغات استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری آنا؛ همزمان با افزایش نگرانیها از احتمال سوءاستفاده رژیم صهیونسیتی و برخی عناصر معاند از سکوهای تبلیغاتی بینالمللی برای انتقال پیامهای ضدایرانی در فضای بازیهای ویدیویی، بنیاد ملی بازیهای رایانهای از بازیسازان خواست تبلیغات خود را به سکوهای داخلی محدود کنند.
این بنیاد در پایان با تأکید بر لزوم همافزایی بازیسازان برای صیانت از فضای دیجیتال کشور اعلام کرد: امیدواریم با همکاری همه فعالان صنعت بازی، بتوانیم فضای بازیهای دیجیتال ایران را به سمت استقلال و اقتدار بیشتر هدایت کنیم.
بازیهای ویدیویی به دو نوع تبلیغات برای موفقیت و رشد خود نیاز دارند. نخست تبلیغاتی که سازندگان بازیها برای برجسته کردن نام بازی خود انجام میدهند تا کاربران بیشتری جذب کنند. تبلیغاتی از این دست در فضای حقیقی و دیجیتال قابل انجام است و جذب بازیکن بیشتر هدف اصلی آن محسوب میشود.
اتکا به سکوهای خارجی در تبلیغات نام تجاری بازهای ایرانی با وجود کمک به بازی جدید برای جذب کاربر بیشتر اما این سکوها را نیز تقویت میکند. بدیهی است که این سکوها نیز در شرایط لازم به کمک مردم و توسعه دهندگان ایرانی نخواهند آمد.
گروه دوم تبلیغات درون برنامهای است که بازیسازها به واسطه سکوهای تخصصی از تبلیغدهندگان دریافت میکنند و حین مراحل مختلف بازی از فراخوانی تا اجرا برای کاربران به نمایش در میآید.
پیشتر تابلوهای شهری، دیوارها، متروها و اتوبوسها بعد از تلویزیون و رسانههای رسمی محل اصلی تبلیغات ارائه دهندگان کالا و خدمت بود اما این روزها در کنار همه ابزارهای سنتی، تبلیغات دیجیتال نیز نقش بسیار پررنگی یافتهاند و بار زیادی از زیستبوم تبلیغات کشور را به دوش میکشند.
تبلیغات درون برنامهای یک راه جذاب برای توسعه دهندگان محسوب میشوند تا ضمن نمایش برخی تبلیغات درون برنامهای درآمد خوبی کسب کنند، اما با توجه به درآمد ارزی تبلیغات به واسطه سکوهای خارجی بیشتر بازیسازها علاقهمند هستند که تبلیغات سکوی خود را به سرویس های بینالمللی بسپارند.
شاید مهمترین چالش چنین کاری در شرایط غیردفاعی کمک نکردن به اقتصاد زیست بوم داخلی باشد، ولی زمانی که کشور در حالت دفاع ملی و عمومی قرار میگیرد، استفاده از خدمات تبلیغی سکوهای خارجی مخاطرات مختلفی را برای مردم و خود سکوها ایجاد خواهد کرد. برای مثال امکان نمایش تبلیغات هراس آفرین، اخبار کاذب، جذب جاسوس و... در تبلیغات درون برنامهای وجود دارد که بازی سازان اگر توجه کافی به آن نداشته باشند، امنیت روانی گیمرها تهدید خواهد شد و البته میتواند چالش در میدان نیز مهاجم را برای فریب افکار عمومی و جذب تعدادی از افراد فریب خورده برای آسیب به کشور را فراهم کند.
بنابراین در این شرایط دفاع ملی و عمومی و البته استقبال بیشتر مردم از سکوهای داخلی نه فقط اقتصاد سکوها را تقویت خواهد کرد، بلکه راهکاری جهت افزایش کاربران و برجستهتر شدن بازی در حین اجرای سیاستهای مدیریتی در فضای سایبر برای خود بازیساران فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/

اصفهان میزبان جشنوارۀ بازیهای ویدئویی مقاومت شود/ ۹۴.۵ درصد از گوشیهای هوشمند برای بازی استفاده میشوند+ اینفوگرافی
