برخی اقدامات دولت شهید رئیسی در آموزش و پرورش

برخی اقدامات دولت شهید رئیسی در آموزش و پرورش
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت تحول در نظام آموزشی کشور، به ویژه در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان شایسته تأکید کرد و از اقدامات انجام‌شده در دولت شهید رئیسی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی ـ تربیتی گفت.

به گزارش خبرنگار آنا، حمید طریفی حسینی، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش، در نشست تخصصی همایش شهیدجمهور در حوزه آموزش‌وپرورش که امروز برگزار شد، بر نقش کلیدی وزارت آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی و تربیتی کشور تأکید کرد.

وی نظام آموزش و پرورش را هسته سخت توسعه کشور دانست و تأکید کرد که پیشرفت واقعی کشور از طریق تحول در نظام آموزشی و تربیتی محقق خواهد شد. طریفی حسینی دانشگاه فرهنگیان را یکی از ارکان اصلی این تحول برشمرد و گفت که توسعه کشور باید از مسیر آموزش و پرورش و تربیت معلمان آغاز شود.

نقش دانشگاه فرهنگیان در تحول آموزش و پرورش

وی دانشگاه فرهنگیان را به عنوان نقطه کلیدی در تحقق اهداف تحول در آموزش و پرورش معرفی کرد و تأکید داشت که توسعه کشور تنها با تربیت معلمان شایسته و کارآمد ممکن است. او همچنین پیگیری‌های شخصی خود را در جهت ارتقای ظرفیت این دانشگاه و توسعه فضا‌های آن اشاره کرد.

تأکید بر کیفیت بخشی در جذب معلمان

طریفی حسینی به اصلاحات انجام‌شده در فرآیند جذب معلمان اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر، حدود ۳۰۰ هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش به‌وجود آمد که به‌وسیله آزمون‌های استخدامی و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شد.

وی به تغییر مدل جذب معلمان بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری آزمون‌های اختصاصی برای این دانشگاه اشاره کرد.

اهمیت تربیت معنوی و اخلاقی معلمان

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش بر تربیت معنوی معلمان تأکید کرد و گفت که معلمان باید صلاحیت‌های اخلاقی و تربیتی لازم را داشته باشند.

وی معلم را به عنوان رسالت انبیا معرفی کرده و معتقد بود که معلمان باید پیش از تربیت حرفه‌ای، از ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی برخوردار باشند.

تغییرات در محتوای درسی و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان

طریفی حسینی بر تحول در برنامه‌های درسی و محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای طراحی شود که معلمان آینده، فردی متخصص، کارآمد، و انقلابی باشند. همچنین اشاره کرد که در این راستا، چارچوب صلاحیت حرفه‌ای معلمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حکمرانی فرهنگی در آموزش و پرورش

طریفی حسینی به مدل حکمرانی فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد که در این مدل، مسائل آموزش و پرورش مانند یک خانواده باید حل شوند.

وی از نگاه پدرانه و دلسوزانه خود نسبت به مسائل وزارت آموزش و پرورش سخن گفت و بر لزوم همدلی و همکاری در این مسیر تأکید کرد.

اقدامات اجرایی در دوره مسئولیت شهید رئیسی

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش از اقدامات اجرایی خود در دوره مسئولیت سخن گفت و به برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان بعد از یک دهه، جذب نخبگان، و ایجاد شرایط تحصیلی برای دانشجویان نخبه در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

وی تأکید داشت که این اقدامات در جهت تحقق اهداف تحول در نظام آموزشی کشور صورت گرفته است.

طریفی حسینی، با اشاره به کار‌های انجام‌شده و تلاش‌های همکارانش، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات در نهایت به توسعه و پیشرفت کشور کمک کرده و رضایت خداوند را به همراه داشته باشد.

معاون سابق آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم دستاوردهای مختلفی همچون برگزاری کنکور مخصوص دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون استخدامی و… داشتند.

معاون سابق آموزش و پرورش ادامه داد: آقای رئیسی معتقد بودند تربیت و پرورش دانش آموزان بسیار مهم است چرا که آینده کشور به دست دانش‌آموزان ساخته می‌شود.

در ادامه این نشست صادق ستاری فرد، سخنگوی سابق آموزش و پرورش گفت: شعار دولت سیزدهم ایران قوی و مردم بود در همین خصوص آیت‌الله رئیسی معتقد بودند برای ایران قوی در آینده باید دانش‌آموزان قوی تربیت کرد.

سخنگوی سابق آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان، جذب نیروی انسانی، رفع مشکل معیشت مردم از خدمات دولت سیزدهم برای نظام تعلیم و تربیت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب