۴۵ دستاورد در ۵۰۶ روز؛ وزارت آموزش‌وپرورش در مسیر تحول

۴۵ دستاورد در ۵۰۶ روز؛ وزارت آموزش‌وپرورش در مسیر تحول
وزیر سابق آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات و تحولات در دوره کوتاه وزارت خود گفت: من در کتاب روایت ۵۰۶ روز خدمت در وزارت آموزش و پرورش، ۴۵ دستاورد را ذکر کرده‌ام. دستاورد‌هایی که فراتر از وظایف روزمره دستگاه آموزش‌وپرورش بود و پیش از آن سابقه نداشت.

به گزارش خبرنگار آنا، رضامراد صحرایی، وزیر سابق آموزش‌وپرورش، در مراسم یادبود شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که امروز بعدازظهر در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به خدمات و ویژگی‌های شخصیتی وی، گفت: خدا را هزار بار شاکرم که محفلی شکل گرفته و گروهی اهل دل گرد هم آمده‌اند برای ذکر نام یک معلم شهید. شهید رئیسی در میان انبوهی از ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب برشمردند، یک خصوصیت برجسته‌اش کمتر دیده شد و آن هم معلم بودن او بود؛ استادی برجسته که هم در دانشگاه و هم در میدان عمل، اهل تربیت و آموزش بود.

وزیر سابق آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات و تحولات در دوره کوتاه وزارت خود گفت: من در کتاب روایت ۵۰۶ روز خدمت در وزارت آموزش و پرورش، ۴۵ دستاورد را ذکر کرده‌ام. دستاورد‌هایی که فراتر از وظایف روزمره دستگاه آموزش‌وپرورش بود و پیش از آن سابقه نداشت.

صحرایی، مصوبه راهبردی تأثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین این اقدامات دانست و گفت: با این تصمیم، به روند مرگ مدرسه خط بطلان کشیده شد. مدرسه، معلم و کتاب درسی دوباره اصالت یافتند و از حاشیه خارج شدند.

وی به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ سال بود که این قانون خاک می‌خورد، اما دولت شهید رئیسی و مجلس آن را عملیاتی کردند. اگر هم ایرادی وجود داشت، اصل کار درخور تمجید است.

صحرایی همچنین به تحول در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: در گذشته طی ۱۰ سال فقط ۳۰۰ عضو هیأت علمی جذب شده بودند؛ اما در این دوره کوتاه، بیش از هزار عضو هیأت علمی جذب شدند و تعداد آنها تا ۲۵۰۰ نفر افزایش یافت. دانشگاه فرهنگیان با ضوابط جدید، به‌طور جدی متحول شد.

وزیر سابق آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی طرح‌هایی، چون شهید سلیمانی، شهید آشتیانی و شهید همت برای تربیت و آموزش معلمان یاد کرد و آنها را بی‌سابقه خواند.

وی درباره نظام گزینش معلمان گفت: ما گزینش را به کشف استعداد معلمی بازتعریف کردیم؛ به‌دنبال معلمانی با عشق، علاقه، خوی و عرق معلمی بودیم. نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی به سراغ این شغل بیایند، بلکه آنان که تربیت را اعتبار خود بدانند.

صحرایی گفت: این جلسه یادبود، بیش از آنکه به شهید رئیسی اعتبار دهد، ما را معتبر می‌کند که گرد هم آمده‌ایم برای ذکر نام این شهید. مهم‌ترین راه تکریم شهدا، ادامه راه نورانی آنهاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب