11:29 30 / 01 /1404
معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در گفتگو با آنا

۵۳۰ سکوی نمایش خانگی ایران روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید دارند

۵۳۰ سکوی نمایش خانگی ایران روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید دارند
محمدحسن خلعتبری در گفتگو با آنا تصریح کرد،آمارها نشان می‌دهد که هر ایرانی به طور متوسط روزانه حداقل یک محتوا را در سکوهای دارای مجوز تماشا می‌کند. حدود ۵۰ درصد از محتوای مشاهده‌شده به سرویس‌های VSP اختصاص دارد و مابقی سهم پلتفرم‌های VOD و سایر سکوها است.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در این گفتگوی اختصاصی با آنا تأکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که هر دو نوع محتوای تولیدشده توسط کاربران فضای مجازی و تولیدکنندگان حرفه‌ای به میزان قابل‌توجهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. در میان سکوهایی که بیشترین میزان بازدید روزانه را دارند، می‌توان به تلوبیون، فیلم‌نت، آپارات، فیلیمو، نماوا، آپرا و تماشاخونه اشاره کرد.

معاون تنظیم بازار وتوسعه کسب و کار ساترا افزود: سکو‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محتوای حرفه‌ای و اختصاصی، تأثیر چشمگیری در حفظ وفاداری کاربران نسبت به سکو داشته باشند و حتی از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند. از سوی دیگر، با توجه به تصمیم سیاست‌گذار مبنی بر تشویق کاربران ایرانی به تماشای محتوای بومی و فاخر، تنظیم‌گر می‌تواند نقش خود را در بازار ایفا کرده و با ارائه تسهیلات مالی به سکوها و هنرمندان، آن‌ها را در تولید محتوای موردنظر حمایت کند. این تسهیلات می‌تواند از روش‌های مختلفی همچون کمک‌هزینه تولید، جذب سرمایه از طریق روش‌های متنوع و... ارائه شود..

وی با بیان اینکه برای تأمین این منابع نیز می‌توان راهکار‌هایی ارائه داد، خاطرنشان کرد: برای نمونه می‌توان به راهکار‌هایی مانند اختصاص بودجه تنظیم‌گر برای این منظور، بازگشت بخشی از درآمد حاصل از ترافیک به صنعت صوت و تصویر فراگیر یا تعریف و تسهیل دریافت وام‌های متناسب با هزینه تولید در بانک‌ها را مدنظر قرار داد. از سوی دیگر، ایجاد فرآیند‌های کم‌هزینه برای انتشار محتوای کاربرمحور می‌تواند راهکاری مؤثر برای سکوهای کاربرمحور باشد. تسهیم درآمد حاصل از تماشای هر یک از محتوا‌های تولیدشده بر اساس مدل درآمدی سکو نیز قطعاً راهکاری مؤثر برای تقویت تولید محتوای کاربرمحور خواهد بود. در نهایت، با توجه به میزان بازدید روزانه سکوهای داخلی و فاصله معنادار آنها با رقبای بین‌المللی، تنظیم‌گر باید با کاهش هزینه‌های مرتبط با تولید محتوای فاخر و کاهش ریسک‌های آن، به افزایش بازدید روزانه و حفظ وفاداری کاربران درسکوهای صوت و تصویر فراگیر کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا