آنا گزارش می‌دهد؛

صعود یا نزول خواننده‌های پاپ / آینده موسیقی مردم‌وار چگونه خواهد بود

صعود یا نزول خواننده‌های پاپ   آینده موسیقی مردم‌وار چگونه خواهد بود
موسیقی پاپ این روزها جزو محبوب‌ترین موسیقی‌های مورد پسند جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان قرار دارد اما چه روندی را خوانندگان این عرصه در حال طی کردن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، موسیقی پاپ این روزها یکی از پرمخاطب ترین انواع موسیقی بین مردم خصوصا جوانان و نوجوانان و پول ساز ترین نوع آن در میان هنرمندان است به طوریکه هر خواننده سطح متوسط به بالا در هر سال یک تا دو کنسرت برای خود یا اعضای خانواده‌اش در عرصه موسیقی پاپ تدارک می‌بیند و چون هیجان این نوع موسیقی هم بالا است و زمینه شادی آور هم دارد، برای خانواده‌ها هزینه‌ای که می‌کنند، رضایت بخش است.

بگذریم از وضعیت افزایش بلیت کنسرت‌ها در گزارش دیگری در جشنواره موسیقی فجر بدان پرداختیم و از اینجا قابل دیدن است.، اما نکته دیگر روند فعالیت صعودی یا نزولی کیفیت فعالیت خواننده‌های موسیقی پاپ است که دراین رابطه نظرات گوناگونی وجود دارد.

برخی کارشناسان معتقد هستند که وجود این میزان خواننده‌ و پُر شدن سالن‌هایشان گواه بر خوب بودن کارهایشان محسوب می‌شود و همین کفایت می‌کند اما برخی دیگر معتقد هستند که کمیت فدای کیفیت شده و ذائقه مخاطب موسیقی تحت الشعاع این کمیت قرار گرفته و در برابر پولی که مردم پرداخت می‌کنند، کیفیت مناسبی در کنسرت‌ها شاهد نیستند.

یکی از آسیب‌های این عرصه این روزها «پلی بک» خواننده‌ها است که اخیرا نیز از سوی برخی خواننده‌ها در کنسرت‌هایشان مشخص شده ، هر چند به ترفندهای مختلف این خواننده‌ها تلاش می‌کنند که توجیهی برای این پلی بک بودن ارائه دهند و اخیرا نیز موردی برای «معین زندی» دراین رابطه پیش آمدهاست.

برخی خواننده‌های موسیقی هم که به دلائلی در دوره‌های مختلف افول کرده و مدتی محو بوده‌اند،‌ حال تلاش دارند با کارهای مختلف و به ترفندهای گوناگون از جمله برگزاری کنسرت رایگان برای مخاطبانشان که حال البته مشخص هم نیست این مخاطبان چطور انتخاب می‌شوند، خود را روی صحنه زنده و پویا نگه دارند. نمونه چنین کاری را نیز «بنیامین بهادری» اخیرا برای احیای فعالیت خود در عرصه موسیقی پاپ انجام داد.

بعضی از خواننده‌ها نیز در این عرصه به واسطه فعالیت کردن با تهیه کننده‌های بزرگ موسیقی، روند صعودی را در اجراهای خود، از تورهای داخلی گرفته تا تورهیا خارجی و داخلی طی می‌کنند و مشخص نیست چطور و به ثانیه کنسرت‌هایشان درحالیکه هنوز چند کنسرت بیشتر برگزار نکرده‌اند، به اصطلاح «سولداوت» می‌شود. 

حال سوال این است در روزگاری که دیگر شعر، موسیقی پر محتوا و اثرگذار و صدای ژوست برای برجسته شدن یک خواننده موسیقی پاپ اهمیتی ندارد، روندی که این نوع موسیقی در جامعه طی می‌کند و از آن مهمتر موسیقی‌هایی که به اصطلاح «پلی لیست» جوان‌ها و نوجوان‌ها می‌شود، چگونه است؟ آیا ما نیاز به تحولی دراین عرصه داریم یا روندی که طی می‌شود، کفایت این مخاطبان موسیقی را می‌کند؟ 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا