هرمزی در صحن شورای شهر:

سیستم پیشران اتوبوس‌های برقی باتری برقی است

سیستم پیشران اتوبوس‌های برقی باتری برقی است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سیستم پیشران اتوبوس‌های برقی باتری برقی است، تصریح کرد: در پیشنهاد اولیه نیز اتوبوس‌ها می‌توانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باتری و یا باک دیزلی است که مورد نقد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آنا، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سیصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتفاق بزرگی با کمک ۲۱ عضو شورا در زمینه حمل و نقل عمومی رقم خورد، اظهار کرد: در بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و سایر بخش های مرتبط به این موضوع، کارویژه های دقیقی تعریف شد گه ثمره آن برای مردم رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه همراهی رئیس جمهور را ۲ هفته پیش با ورود ناوگان برقی را شاهد بودیم و اگر شورای ششم از شهرداری حمایت نمی کرد این اتفاقات رخ نمی داد، گفت: موضوعی که باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود، جلب رضایت مردم است.

هرمزی با بیان اینکه اتفاقاتی رقم خورد که بسیاری نمی‌خواستند این شرایط را ببینند، یادآور شد: ما روز گذشته جلسه‌ای یک ساعته با رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل داشتیم و موضوعی که ایشان در مصاحبه اعلام کرده بود با تیتری که منتشر شد، متفاوت بود و باعث شد ضدانقلاب پای کار بیاید. باید سبک زندگی برقی و حمل و نقل برقی را با کمک یکدیگر رواج دهیم اما مباحثی مطرح شد که گلایه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را نیز به همراه داشت.

وی با بیان اینکه سیستم پیشران اتوبوس‌های برقی باتری برقی است، تصریح کرد: در پیشنهاد اولیه نیز اتوبوس‌ها می‌توانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باتری و یا باک دیزلی است که مورد نقد قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با یک جستجوی ساده می‌توان متوجه شد که در روزهای بسیار سرد سال، گرمایش اتوبوس‌های برقی چگونه تأمین می شود. انتخاب اتوبوس ها در کمیته ای ۱۵ نفره انجام می شود. تستی که انجام شد نشان داد که سیستم گرمایشی به این شکل نیز وجود دارد که کمیته روی آن پافشاری داشت.

وی ادامه داد: باتری این اتوبوس‌ها حداکثر ۲۸۰ کیلومتر پیمایش دارد و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش و پیمایش را کاهش می‌دهد.

هرمزی ادامه داد: نمونه اولیه این اتوبوس‌ها در تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود. باتری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین می کرد و پیمایش آن حدود ۲۰۰ کیلومتر بود. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم. تأمین گرمایش آنی نیز مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین می شد که با باتری زمان بیشتری نیاز بود.

هرمزی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ در آمریکا سیستم گرمایشی به این شکل دارند، تأکید کرد: به جهت اینکه کمیسیون ورود کند، آمادگی داریم جمع نخبگانی توضیحات فنی را ارائه دهد. انتخاب ما بر اساس فرایند کمیته بود که صرفه و صلاح شهر را در نظر گرفته بود.

وی با بیان اینکه موضوع فنی به گونه ای منعکس شد که ضدانقلاب را پای کار آورد، گفت: اتفاقی که در حوزه حمل و نقل رخ می دهد یکی از یادگاری های ماندگار برای تهران است که توسط شورا و شهرداری در دوره ششم رقم خورده است. ما به حمایت شورای شهر نیاز داریم، تقاضای ما این است که رسانه ها امانت داری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب