ارتقای سطح آموزش در روستا‌ها و مناطق عشایر به جایگاه قابل قبولی رسید

ارتقای سطح آموزش در روستا‌ها و مناطق عشایر به جایگاه قابل قبولی رسید
رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: ارتقای سطح آموزش در روستا‌ها و مناطق عشایر به جایگاه قابل قبولی رسیده؛ خاصه اینکه کیفیت بخشی در حوزه نرم افزاری نظیر چیدمان کلاس، اصلاح روش‌های آموزش و استفاده از فناوری‌های جدید مورد تاکید است و باید برای نقاط دور دست و حاشیه‌ای نیز اتفاق افتد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب گفت: محور همه پیشرفت‌ها را عنصر نیروی انسانی می‌دانیم که در آموزش و پرورش تربیت شده و مهم‌ترین سرمایه کشور است و زمینه دستاورد‌ها را مهیا می‌سازند.

وی با بیان اینکه عامل این مهم، آموزش و پرورش است و خوشبختانه توفیقات بسیاری در تمامی علوم اعم از پزشکی، انرژی، صنعت، معدن و آموزش عالی به دست آوردیم افزود: اصلی‌ترین وظیفه مسئولان این حوزه ناظر بر کیفی بخشی این فعالیت‌ها است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با بیان اینکه در زمینه عدالت آموزشی با افزایش نرخ باسوادی رو به رو هستیم ادامه داد: ارتقای سطح آموزش در روستا‌ها و مناطق عشایر به جایگاه قابل قبولی رسیده؛ خاصه اینکه کیفیت بخشی در حوزه نرم افزاری نظیر چیدمان کلاس، اصلاح روش‌های آموزش و استفاده از فناوری‌های جدید مورد تاکید است و باید برای نقاط دور دست و حاشیه‌ای نیز اتفاق افتد. همچنین باید به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به خوبی نظر و این مهم را به عنوان دستاورد اصلی نظام، برای نسل حاضر تبیین کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه عدالت آموزشی از حیث کیفیت باید اجرایی شود چراکه در حوزه کمی، به آمار قابل قبول رسیده‌ایم گفت: مسائل تربیتی و فرهنگی که وجه تمایز ما با دیگر کشورهاست، باید در مدارس پیاده سازی شود.

وی درباره خدمت رسانی آموزشی به نقاط محروم پس از انقلاب اسلامی، به آمار و ارقام اشاره کرد و افزود: جایگاه ایران در المپیاد بسیار والاست حال آنکه در گذشته اجازه حضور ایران در المپیاد داده نمی‌شد ولی امروز در میان ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب