مدارس چهار روزه: رویکردی نوین برای آموزش در انگلستان

مدارس چهار روزه: رویکردی نوین برای آموزش در انگلستان
مدرسه مستقل لیبرتی وودلند در جنوب لندن در حال آزمایش هفته چهار روزه برای دانش‌آموزان و معلمان است. این طرح با هدف بهبود سلامت روان، ارائه فرصت‌های بیشتر برای توسعه شخصی و مقابله با بحران کمبود معلم در انگلستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، در مدرسه‌ای مستقل واقع در حومه یک پارک ملی در ماردن، جنوب لندن، تحولی آرام در حال وقوع است. مدرسه لیبرتی وودلند، پذیرای کودکان ۴ تا ۱۶ ساله، به عنوان یکی از معدود مدارس در انگلستان، رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است: هفته چهار روزه. این تغییر ناشی از نگرانی‌های فزاینده در مورد سلامت روان دانش‌آموزان و کمبود معلم در سراسر این کشور است.

کلاس‌ها در چادرهای مسافرتی که در محوطه مدرسه پراکنده شده‌اند، برگزار می‌شوند. محیط صمیمی مدرسه با خطاب کردن همه با نام کوچک و تمرکز بر سلامت روان، فضایی آرام و حمایتی را ایجاد کرده است. با این حال، جنجالی‌ترین جنبه مدرسه لیبرتی وودلند، الزام حضور دانش‌آموزان تنها چهار روز در هفته است.

در حالی که هفته مدرسه کوتاه‌تر شده، روزهای درسی طولانی‌تر شده‌اند. دانش‌آموزان به جای ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر معمول، از ۸:۳۰ صبح تا ۴:۴۰ بعد از ظهر در مدرسه حضور دارند و جمعه‌ها تعطیل هستند. معلمان نیز موظفند به صورت آنلاین به دانش‌آموزان در انجام تکالیف کمک کنند و به برنامه‌ریزی و ارزیابی بپردازند.

هزینه تحصیل در این مدرسه کوچک که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده، حدود ۷۰۰۰ پوند در هر ترم است. با این وجود، بسیاری از والدین به دلیل تاکید مدرسه بر سلامت روان و نگرانی از غرق شدن فرزندانشان در کلاس‌های شلوغ و قوانین سخت‌گیرانه مدارس دیگر، لیبرتی وودلند را انتخاب می‌کنند.

دانش‌آموزان این مدرسه از مزایای هفته چهار روزه ابراز رضایت کرده‌اند. یکی از دانش‌آموزان ۱۴ ساله می‌گوید که این طرح به بهبود سلامت روان او کمک کرده است و از برنامه درسی بین‌المللی بکلوریت که به او اجازه می‌دهد به صورت عمیق‌تری مطالعه کند، لذت می‌برد. دانش‌آموز دیگری که قبلاً در مدرسه‌ای با ۱۵۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کرد، از تجربه‌های نامطلوب خود در زمینه سلامت روان می‌گوید و ابراز خرسندی می‌کند که والدینش او را در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته مسئولان مدرسه، مدل هفته چهار روزه با هدف «ارائه فرصت‌های بیشتر برای اکتشاف مستقل و توسعه شخصی» طراحی شده است. این رویکرد نه تنها استقلال را تقویت می‌کند، بلکه تجربه آموزشی متعادل‌تر و معنادارتری را نیز ترویج می‌دهد.

لئانا برت، مدیر و بنیان‌گذار مدرسه، معتقد است که مدرسه باید با تغییرات چشمگیر جهان همگام شود و تعادل بهتری بین کار و زندگی ایجاد کند.

در بحبوحه بحران جذب و نگهداری معلمان، مدارس سراسر انگلستان به دنبال ارائه مشوق‌های مختلف برای جذاب‌تر کردن این شغل هستند. کالج کاتولیک آل سنتز به معلمان دو دوره رایگان در هفته می‌دهد، در حالی که آکادمی دیکسونز یک دوره نه روزه برای معلمان معرفی کرده است.

طوماری که خواستار هفته چهار روزه با حفظ تعداد ساعات درسی است، بیش از ۴۰,۰۰۰ امضا جمع کرده است. در ایالات متحده نیز بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در ۲۶ ایالت به هفته چهار روزه روی آورده‌اند.

با این حال، دولت انگلستان در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش میزان زمان حضور کودکان در مدرسه ندارد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که هر ساعت در کلاس درس به از بین بردن موانع فرصت‌ها کمک می‌کند و طرح‌های دولت برای ارائه بهترین شانس‌های زندگی به هر کودک طراحی شده‌اند.

با این وجود، جو رایلی، مدیر کمپین هفته چهار روزه، معتقد است که اجرای هفته چهار روزه برای معلمان می‌تواند به حل بحران کمبود معلم کمک کند و تعادل کار و زندگی آن‌ها را بهبود بخشد.

به نظر می‌رسد که مدرسه لیبرتی وودلند با رویکرد نوآورانه خود، سوالات مهمی را در مورد ساختار سنتی نظام آموزشی در انگلستان مطرح کرده است. این تجربه نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات در جدول زمانی مدارس می‌تواند به بهبود سلامت روان دانش‌آموزان و معلمان و ایجاد تعادل بهتری بین کار و زندگی منجر شود. با این حال، دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال این تغییرات در سطح ملی ندارد و آینده این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب