مقدم‌فر:

اتحادیه جهانی فعالان رسانه‌ای جهان اسلام تاسیس شد

تاسیس اتحادیه جهانی فعالان رسانه‌ای جهان اسلام با ایجاد وحدت و یکپارچگی بین رسانه‌های جهان اسلام برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های رسانه ای جهان اسلام است.
4.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه فعالان رسانه‌ای جهان اسلام از تشکیل این اتحادیه خبر داد و گفت:‌ هدف از تشکیل این اتحادیه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین رسانه‌های جهان اسلام برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای جهان اسلام است.


حمیدرضا مقدم‌فر افزود: در جنگ نامتقارن در دنیا بین رسانه‌های جهان اسلام و رسانه‌های صهیونیستی و جبهه استکبار، توانمندی‌های دو طرف یکسان نیست باوجود این رسانه‌های جهان اسلام با پیام حق و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند اثرگذار باشند.


رئیس دانشکده ارتباطات و مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اسلام‌گرایی و ایجاد اختلاف و خشونت‌های قومیتی و مذهبی در کشورهای اسلامی و جلوگیری از توسعه این‌ کشورها گفت: رسانه‌های جهان اسلام‌ می‌توانند و باید با توانمندسازی خود، راهبرد بازدارندگی را در پیش گیرند.


اکبر نصراللهی قدرت بازدارندگی رسانه‌ای در کشورهای اسلامی را بسیار ضعیف دانست و اظهار کرد: در آرایش رسانه‌ای جدید، رسانه‌های جهان اسلام باید دو هدف مهم جلوگیری از توسعه و فعالیت رسانه‌های غربی و بی‌اثر یا کم اثر کردن رسانه‌های دشمنان را مد نظر داشته باشند.


وی افزود: برای رسیدن به این اهداف، چاره‌ای جز اتخاذ استراتژی بازدارندگی رسانه‌ای و راهبردهای فعال و فوق فعال نیست.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: هرچند استراتژی بازدارندگی در حوزه‌های رسانه‌ای نمی‌تواند همانند حوزه‌های نظامی کار آیی داشته باشد، اما ظرفیت زیادی برای محافظت از منافع كشورهای اسلامی دارد.
وی تصریح کرد: رسانه‌های کشورهای اسلامی هم می‌توانند و هم باید با ایجاد ظرفیت‌های جدید، استفاده حرفه‌ای و مسئولانه از ظرفیت‌های موجود و توانمندسازی و ارتقای سواد رسانه‌ای در حوزه‌ها و سطوح مختلف، قدرت بازدارندگی خود را در قبال بازیگران رسانه‌ای دیگر کشورها افزایش دهند و مانع هرگونه اقدام فرهنگی و سیاسی و نظامی دشمن شوند و یا آن‌ها را بی‌اثر و کم اثر کنند.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیش‌شرط‌ها، تاکتیک‌ها، ملاحظات و بایسته‌های تحقق راهبرد بازدارندگی روابط عمومی‌ها؛ آگاه شدن از آرایش و ابزارهای رسانه‌ای دشمنان و ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود و آگاه کردن از خدمات، ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌های کشور، تعامل مستمر و آگاهانه با یکدیگر، شروع قبل از دیگران و تامین‌ سریع و صحیح و جامع نیازهای آنی و آتی‌خبری، آموزشی و سرگرمی مردم و نبود خلأ خبری، آموزشی و سرگرمی، هم‌افزایی و جریان‌سازی‌ رسانه‌ای و تحلیل‌محوری، بالابردن سوادرسانه‌ای و تسلط بر زبان‌های بین‌المللی است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب