«باید برخاست»؛ ندایی که از هیأت برخاست و به بدرقه تاریخ رسید

گاهی یک اثر، فقط یک اثر نیست.یک نغمه است که در زمان خود شنیده می‌شود و در بزنگاه تاریخ، معنای تازه‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آنا، روز گذشته که در اطلاعیه رسمی ستاد تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی حسینی خامنه‌ای (قدس‌سره)، «باید برخاست» به عنوان شعار محوری مراسم بدرقه ایشان معرفی شده است، ناخودآگاه ذهن‌ها به نماهنگی بازمی‌گردد که سال گذشته در مجموعه حریم مدیا و زیر نظر مرکز موسیقی مأوا تولید شد.

«باید برخاست» ابتدا سرود پایانی هیأت انصارالولایت یزد بود؛ اثری که با صدای پرشور محسن محمدی‌پناه، شعر حجت‌الاسلام مروستی‌زاده و تنظیم علی افسری شکل گرفت و در روز‌های #جنگ_رمضان منتشر شد؛ روز‌هایی که این ابیات، زمزمه دل بسیاری از مردم شد:

«باید برخاست، دنیا با آنها و مولا با ماست

این پیچ تاریخی طاقت‌فرساست

باطل خواهد رفت و حق پابرجاست...»

شعری که با «أن تقوموا لله» آغاز می‌شد و با «لبیک یا مهدی» به پایان می‌رسید، از همان ابتدا دعوتی به قیام، ایستادگی و امید بود؛ همان مفاهیمی که امروز در شعار محوری بدرقه رهبر شهید انقلاب نیز جلوه یافته است.

بعضی واژه‌ها را هنرمند می‌سراید، اما زمان است که آنها را به شعار یک ملت تبدیل می‌کند.

و هنوز... باید برخاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر