مدیر پروژه خط ۷ مترو در گفت‌وگو با آنا:

ایستگاه دانشگاه آزاد پرترددترین ایستگاه‌ مترو خواهد شد

ایستگاه دانشگاه آزاد پرترددترین ایستگاه‌ مترو خواهد شد
لطفی، مجری پروژه خط ۷ متروی تهران، از اتمام تونل‌سازی این خط و پیشرفت چشمگیر ایستگاه تختی خبر داد و اعلام کرد که در صورت تأمین منابع مالی، ایستگاه انتهایی این خط تا آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدیاشار لطفی، مجری پروژه خط ۷ متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این خط، گفت: ایستگاه تختی که به‌عنوان ایستگاه پایانی این خط در نظر گرفته شده، در صورت تأمین منابع مالی، تا آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه عملیات حفاری در کل خطوط مترو تهران به پایان رسیده، افزود: امروز با تست موفقی که انجام شد، تونل‌سازی در تمام خطوط مترو تکمیل شده و کلیه خطوط برق‌دار هستند و قطارها امکان تردد دارند. به این ترتیب، تنها بخش‌های توسعه‌ای و خطوط جدید باقیمانده است.

مجری پروژه خط ۷ متروی تهران در ادامه اظهار داشت: ایستگاه تختی در حال حاضر مراحل پایانی نصب تجهیزات را پشت سر می‌گذارد. نصب پله‌برقی‌ها، آسانسورها و بخشی از تجهیزات مخابراتی در دست اجرا است و نازک‌کاری طبقات فوقانی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به طراحی معماری ایستگاه تختی، گفت: طراحی این ایستگاه با توجه به فضای شهری اطراف و هماهنگ با ورزشگاه تختی انجام شده و همکاری مناسبی نیز با کمیته ملی المپیک صورت گرفته است. در این ایستگاه گالری ویژه‌ای برای معرفی مشاهیر ورزشی ایران در نظر گرفته شده و در محدوده سکوها نیز نمادهای ورزشی مربوط به رشته‌هایی که ایران در آن‌ها موفق بوده دیده می‌شود.

لطفی در خصوص دلایل تأخیر در بهره‌برداری از این ایستگاه، افزود: بخشی از این تأخیرات به دلیل مشکلات در تأمین منابع مالی بوده که خوشبختانه با پیگیری‌ها در حال برطرف شدن است.

وی همچنین در خصوص پایانه انتهایی خط ۷ توضیح داد: پس از ایستگاه تختی، پایانه‌ای طراحی شده که ظرفیت پارک و تعمیرات ۵۸ رام قطار را دارد. این مجموعه نیز در صورت تأمین اعتبار، تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

مجری پروژه خط ۷ مترو تهران در ادامه به موضوع تهویه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مطرح‌ شده در گذشته مربوط به تهویه خط ۷ بود که اکنون اصلاح شده و نصب فن‌های جدید در حال انجام است. از زمان بهره‌برداری اولیه در سال ۱۳۹۵ تاکنون، روند تکمیل تجهیزات به‌طور پیوسته ادامه داشته است.

وی تأکید کرد: ایمنی همواره اولویت نخست در پروژه‌های متروی تهران بوده و خط ۷ نیز از این قاعده مستثنا نیست. تکمیل سیستم‌های تهویه، برق و سایر تجهیزات اضطراری در دستور کارقرار دارد.

لطفی در ادامه به توسعه شمال‌غربی خط ۷ اشاره کرد و گفت: حفاری مسیر از میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام به پایان رسیده و در منطقه ۵، به‌ویژه در محدوده سیمون بولیوار، تجهیز کارگاه‌ها انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این توسعه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در این مسیر، ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه چهاردیواری در تقاطع سیمون بولیوار و ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد. به‌ویژه ایستگاه دانشگاه آزاد به دلیل تردد بالا، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های مترو خواهد بود.

مجری پروژه خط ۷ مترو تهران در پایان به وضعیت ایستگاه‌های تقاطعی خط ۷ نیز اشاره کرد و گفت: تقاطع با خط ۶ در میدان ۱۷ شهریور بخشی از آن امسال آماده بهره‌برداری است. همچنین اتصال به خط ۴ در سه‌ماهه ابتدایی سال آینده انجام خواهد شد. در میدان کتاب نیز ایستگاه مشترک با خط ۱۰ در حال ساخت است وهم‌زمان با بهره‌برداری از خط ۱۰، این ایستگاه نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا