آزمون OSCE؛ محک مهارت بالینی پرستاران آینده/ دانشگاه آزاد کازرون سفیر وفاداری پیوند با ۱۰۰ خانواده شهید

به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با هفته دولت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در برنامه «دیدار با ۱۰۰ خانواده معظم شهید شهرستان کازرون» حضور پررنگی داشت.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در برنامه ارزشمند «دیدار با ۱۰۰ خانواده معظم شهید شهرستان کازرون» حضور فعال و پررنگی داشت.
این برنامه فاخر با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا و تجدیدمیثاق با آرمانهای والای انقلاب اسلامی از کنار قبور مطهر شهدای خوشنام با سخنرانی فرماندار و امام جمعه شهرستان کازرون آغاز شد و پس از آن، مسئولان اداری، نظامی و دانشگاهی رهسپار دیدار با خانوادههای شهدا شدند.
در این راستا، علی مهبودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به همراه مسئول بسیج اساتید و معاونت فرهنگی دانشجویی با حضور در منزل شهید گرانقدر «ماندنیپور»، دیداری صمیمانه با خانواده معزز این شهید بزرگوار داشت.
در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام، خانواده فرهیخته شهید با تقدیم کتابی برگرفته از زندگی و سیره این شهید والامقام از مسئولان دانشگاه تجلیل کردند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون همواره افتخار دارد در مسیر پاسداشت ارزشهای والای ایثار و شهادت در کنار خانوادههای معظم شهدا باشد و ادامهدهنده راه پرافتخار آنان در تربیت نسل آگاه و متعهد دانشگاهی باشد.
ارزیابی مهارتهای بالینی دانشجویان پرستاری واحد کازرون از طریق آزمون OSCE
درراستای ارزیابی مستمر توانمندیهای بالینی دانشجویان پرستاری، آزمون OSCE ویژه دانشجویان ورودی مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.
این برنامه آموزشی ـ ارزشیابی که از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۳ بعدازظهر ادامه یافت، با حضور ۳۰ دانشجو در فضایی شبیهسازیشده بیمارستان و تحت شرایط بالینی کنترلشده، به سنجش مهارتهای آنان پرداخت.
آزمون به صورت ایستگاهی طراحی شده بود و دانشجویان در هر ایستگاه مهارت خود را در انجام وظایف پرستاری مختلف ازجمله مدیریت دارویی، اجرای فرآیند پرستاری، مراقبتهای ویژه قلبی، فوریتهای پرستاری در اورژانس، مراقبتهای پس از جراحی، روانپرستاری، اصول استریلیزاسیون و مراقبتهای داخلی به نمایش گذاشتند.
هدف از اجرای این آزمون، فراهمسازی شرایطی واقعیتر برای سنجش توانمندیهای عملی دانشجویان و ارزیابی یکپارچه مهارت، دانش و قدرت تصمیمگیری آنان در موقعیتهای بالینی بود.
این نوع آزمون با تأکید بر ارزیابی عملکرد واقعی، نقش مؤثری در آمادگی حرفهای دانشجویان پرستاری برای ورود به محیطهای درمانی ایفا میکند.
انتهای پیام/