پزشکیان: عدالت آموزشی و تجهیز مدارس اولویت دولت برای آینده‌سازان کشور است

پزشکیان: عدالت آموزشی و تجهیز مدارس اولویت دولت برای آینده‌سازان کشور است
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت تجهیز مدارس به شیوه‌ها و ابزار‌های نوین آموزشی، گفت: اولویت نخست ما بهره‌مندی دانش‌آموزان نیازمند از امکانات آموزشی است تا از عقب‌ماندگی نسبت به تحولات جهانی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، عصر دوشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۴، جلسه‌ای با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، به منظور بررسی آخرین وضعیت ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کشور و روند تجهیز ۱۴۰۰ پروژه نهضت عدالت آموزشی برگزار شد.

پزشکیان در این نشست با تأکید بر اهمیت تجهیز کلاس‌ها مطابق استاندارد‌های جهانی اظهار داشت: تجهیزات معمول مدارس مانند میز و صندلی با مشارکت خیرین و مردم قابل تأمین است، اما آنچه اهمیت دارد به‌کارگیری فناوری‌ها و ابزار‌های نوینی است که خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان را تقویت کند.

وی با اشاره به مطالعات تطبیقی درباره نظام‌های آموزشی موفق، گفت: «برای پیشگیری از عقب‌ماندگی نسبت به پیشرفت‌های جهانی، باید از تجربیات بین‌المللی در استفاده از تجهیزات آموزشی بهره ببریم.» رئیس‌جمهور همچنین خواستار ایجاد نهادی برای تبادل تجربیات موفق استان‌ها در زمینه تجهیز مدارس شد.

پزشکیان افزود: آموزش مجموعه‌ای از شنیدن، دیدن، گفتن، لمس کردن و اجراست. هر چه این مؤلفه‌ها در فرآیند یادگیری بیشتر لحاظ شوند، ماندگاری دانش در ذهن دانش‌آموزان افزایش می‌یابد. وی همچنین بر آموزش نحوه مراقبت از تجهیزات به دانش‌آموزان تأکید کرد تا آنان در آینده حافظ منابع کشور باشند.

رئیس‌جمهور یکی از مشکلات جدی جامعه را «کمبود مهارت گفت‌و‌گو و تعامل» عنوان کرد و گفت مدارس باید بستری برای آموزش گفت‌وگوی سازنده، صداقت و کار تیمی باشند. وی افزود: مطالب آموزشی نیز باید متناسب با تحولات علمی روز دنیا تدوین شوند تا دانش‌آموزان توان درک مسائل پیرامونی را داشته باشند.

پزشکیان در ادامه با اشاره به ارتباط مستمر خود با معلمان، بر لزوم توانمندسازی کادر آموزشی و رصد مستمر کیفیت آموزش تأکید کرد و گفت: مدیران استانی در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی و پیشبرد نهضت عدالت آموزشی به‌طور دقیق ارزیابی می‌شوند.» به گفته وی، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای نیز برای استانداران با هدف ارتقای نظارت بر نظام آموزشی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه «اولویت نخست در استفاده از تجهیزات و ارتقای کیفیت آموزشی، بهره‌مندی دانش‌آموزان نیازمند است» گفت: دولت باید از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان برای تحقق اهداف عالی آموزشی استفاده کند تا همکاری میان سیاست‌گذاران و نخبگان به یک فرهنگ پایدار تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا