ضرورت تغییر فضای مدارس از محیطی صرفاً اداری به آموزشی

ضرورت تغییر فضای مدارس از محیطی صرفاً اداری به آموزشی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد دولت چهاردهم بر یادگیری خلاق، کار گروهی و پرورش تفکر علمی متمرکز است تا دانش‌آموزان به جای حفظ صرف مطالب، مهارت‌های کاربردی و ارزشمند زندگی را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده در همایش «تبیین رویکرد‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش» که با حضور فرهنگیان و مدیران نواحی استان قزوین در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان قزوین در تمامی شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری است و این استان در آموزش ابتدایی پیشتاز کشور به شمار می‌آید.

وی با قدردانی از تلاش فرهنگیان و مدیران قزوین، از افتتاح رسمی طرح «توانا» در این استان خبر داد و گفت: هدف اصلی این طرح، اجرای صحیح سند تحول بنیادین و توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس برای ایجاد تغییرات بنیادین در روش‌های تدریس و افزایش مشارکت دانش‌آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی تأکید کرد: دولت چهاردهم با رویکردی متفاوت، در پی ایجاد مدرسه‌ای است که در آن یادگیری خلاق، فعالیت گروهی و پرورش فکر علمی جایگزین حافظه‌محوری شود و دانش‌آموزان بتوانند آموخته‌های خود را در زندگی واقعی به کار بگیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به ضرورت تغییر فضای مدارس از محیطی صرفاً اداری به محیطی آموزشی و فعال گفت: یادگیری نباید محدود به کلاس باشد و می‌تواند در محوطه مدرسه، زنگ صبحگاه، مسجد یا حتی فضای مجازی شکل گیرد؛ همچنین تعامل گروهی دانش‌آموزان باید جایگزین رقابت فردی شود.

وی ارتقاء کیفیت تعاملات و ایجاد محیطی صمیمی در مدارس را ضروری دانست و افزود: بازخورد‌های مثبت و رفتار عادلانه معلمان موجب شکل‌گیری شخصیت سالم، انگیزه و امید در دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا