11:52 04 / 05 /1404

مدیریت نوین دانشگاهی؛ تعریف جدید «مشتری» درونی و بیرونی برای خدمات دانشجویی

مدیریت نوین دانشگاهی؛ تعریف جدید «مشتری» درونی و بیرونی برای خدمات دانشجویی
معاون دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به رویکرد تحولی و تبدیل‌محور در معاونت‌ها با تکیه بر متناسب‌سازی خدمات با شرایط محیطی و نیاز دانشجویان و تعریف جدیدی از «مشتری» در نظام دانشگاهی پرداخت و گفت: مشتری درونی کارکنان و حامیان هستند که در تعامل با یکدیگر خواهند بود و مشتری بیرونی دانشجویان به‌عنوان دریافت‌کنندگان اصلی خدمات خواهند بود.

به گزارش خبرنگار آنا، نشست تخصصی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان فارس با محور طرح حامی و بررسی پنل‌های مدیریتی نظارت و اجرا با شرکت مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان فارس به صورت برخط برگزار شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دکتر محمدمهدی طهرانچی، از ایده‌های تحول‌آفرین ایشان در زمینه ترکیب «طرح حامی»با فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی یاد کرد.

حسن سلطانی، «طرح حامی» را به‌عنوان یک خاکریز ارزشی برای حفظ ساختارهای انسانی دانشگاه در مقابل چالش‌های احتمالی ناشی از هوش مصنوعی معرفی کرد.

وی همچنین به اهمیت کاهش مراجعات حضوری دانشجویان، افزایش رضایت‌مندی و طراحی تبلیغات مناسب در ماه مهر برای ارتقای آگاهی از خدمات اشاره کرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به رویکرد تحولی و تبدیل‌محور در معاونت‌ها با تکیه بر متناسب‌سازی خدمات با شرایط محیطی و نیاز دانشجویان و تعریف جدیدی از «مشتری» در نظام دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: مشتری درونی، کارکنان و حامیان هستند که در تعامل با یکدیگر خواهند بود و مشتری بیرونی دانشجویان به‌عنوان دریافت‌کنندگان اصلی خدمات خواهند بود.

معاون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم گزارشی از عملکرد فعال باشگاه در سطح استان ارائه کرد و درباره صدور احکام، حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که در راستای اجرای بهتر طرح حامی انجام شده، توضیحاتی داد.

بابک منصوری بر ضرورت رصد و پایش مستمر فعالیت حامیان و اصلاح فرآیندهای موجود براساس بازخوردها و نیازهای دانشجویی تأکید کرد.

مدیرکل پیگیری درخواست‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با هدف رفع ابهامات مرتبط با پنل‌های مدیریتی مرتبط با طرح، دو پنل مدیریتی و نظارتی مرتبط با طرح حامی را معرفی و تشریح کرد.

لیلا کارگر افزود: پنل رصد عملکرد حامیان برای بررسی نوع پاسخگویی، زمان رسیدگی، ارجاع‌ها و بسته شدن درخواست‌ها و پنل مدیریت خوشه‌ها و ساختار حامی ـ دانشجو برای توزیع عادلانه دانشجویان میان حامیان، ارتقای کیفیت ارتباط و تسهیل نظارت مسئولان فعال است.

در این نشست آموزش استفاده از این پنل‌ها برای مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ارائه و بر ضرورت پاسخ‌گویی به‌موقع به درخواست‌ها و بستن به‌موقع پرونده‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب