۲۷/ خرداد /۱۴۰۴
15:34 21 / 03 /1404

«آسکی» آزمون آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین

«آسکی» آزمون آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان، «آسکی» را آزمون آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین برشمرد.

به گزارش خبرنگار آنا، آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) ویژه دانشجویان رشته پرستاری ورودی ۱۴۰۰ با هدف سنجش مهارت‌های بالینی و ارزیابی توانمندی‌های حرفه‌ای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

این آزمون با سرپرستی علمی سودابه بهزادی مسئول کمیته صلاحیت بالینی  و همکاری اعضای هیئت علمی گروه علوم پزشکی ازجمله خاطره صفوی مدیر گروه رشته مامایی، مینا فردایی مدیر گروه رشته پرستاری، منیژه اسکندری، ناهید عطایی‌نژاد و فاطمه خسروانی در فضای آموزشی شبیه‌سازی‌شده و با رعایت کامل استانداردهای آموزشی و بهداشتی برگزار شد.

«آسکی» آزمون آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان در جریان برگزاری آزمون با همراهی حسین قره‌داغی معاون علمی و محمدرضا خادمی مدیر حراست با حضور در محل آزمون از نزدیک روند اجرا و ارزیابی دانشجویان را مورد بررسی قرار داد و ضمن گفت‌وگو با اعضای تیم علمی و اجرایی آزمون، از تلاش‌های صورت‌گرفته درراستای ارتقای کیفیت آموزش مهارتی قدردانی کرد.

محمد رستم‌پور در حاشیه این بازدید به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان با رویکردی علمی و کاربردی، اهتمام ویژه‌ای به برگزاری آزمون‌های مهارتی از جمله آزمون آسکی دارد و نقش کلیدی در آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین ایفا می‌کند.

«آسکی» آزمون آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه بالین

وی تشریح کرد: بهره‌مندی از هیئت‌علمی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب، این واحد دانشگاهی را به یکی از مراکز پیشرو در حوزه آموزش علوم پزشکی در منطقه تبدیل کرده است.

سرپرست علمی آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) با اشاره به ماهیت ساختارمند و هدفمند آزمون آسکی عنوان کرد: این آزمون ازجمله شیوه‌های معتبر و مورد تأیید در ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاری است که با طراحی ایستگاه‌های متعدد، توانایی دانشجویان در انجام مهارت‌های عملی، تصمیم‌گیری بالینی، برقراری ارتباط درمانی و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای را به‌طور دقیق می‌سنجد.

بهزادی افزود: برگزاری چنین آزمون‌هایی موجب افزایش آمادگی حرفه‌ای دانشجویان و کاهش شکاف میان آموزش تئوری و عملکرد بالینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب